English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اصلاح قوانین مهمترین عامل کاهش محکومان مالی است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت با اشاره به 8195 نفری محکومان مالی غیرعمد در کشور گفت: اصلاح قوانین و در وهله بعد اقدامات آموزشی مهمترین عوامل در کاهش این آمار هستند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اسدالله جولایی در نشست ستاد دیه شعبه استان کرمانشاه با اعلام این خبر که هم اکنون 5 هزار و 748 محکوم چک در زندان‌های کشور حضور دارند افزود: این افراد فقط مددجویانی هستند که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد با این عنوان روانه حبس شده‌اند؛ حال این‌که بسیاری دیگر از دارندگان چک به دلیل نبود یک قانون محدود کننده و نظارت دقیق قضایی با استناد به همین اسناد تجاری  در زندان‌ها به سرمی‌برند.

وی تصریح کرد: با گذشت ۲۵ سال از زمان تاسیس این ستاد مردمی در کشور بیش از  ۹۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مددجویان آبرومند کشور از بند زندان رهایی یافته‌اند اما با این وجود ستاددیه همواره موضوع پیشگیری را الویت اصلی خود قرار داده و اصلاح قوانین بسیاری چون قانون مهریه‌های 110 سکه‌ای و قانون بیمه اجباری شخص ثالث نقش پررنگی داشته است.

وی با اشاره به نقش موثر فرهنگ عمومی در پیشگیری و کاهش جرایم ناخواسته و غیرعمدی گفت: بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و ناآشنایی و غفلت نسبت به اصول اصلی کار در حوادث کارگاهی از جمله عوامل اصلی بدهکاری و به دنبال آن حبس محبوسان غیرعمد می‌باشد که در این حوزه باید اقرار کنیم فقر فرهنگی در باب تخلفات رانندگی و تعهدات مالی ناشی از مهریه و چک زندگی‌های بسیاری را به ورطه نابودی کشانده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور وجود نزدیک به 6 هزار زندانی چک را یک فاجعه ملی خواند و گفت: جالب است این عدد طبق آمار برابری می‌کند با مجموع محکومان دیه ناشی از تصادفات جرحی و فوتی، کلیه مددجویان دیه ناشی از حوادث کارگاهی و همه محکومان مالی مهریه و نفقه در سه ماهه اول سال جاری که این افزایش آمار نیز در نوع خود نیاز به یک آسیب شناسی جدی دارد.

جولایی با اشاره به عملکرد ستاددیه در 6 ماهه سالجاری بیان کرد: در نیمه نخست سال 94 تعداد ۳۵۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری از بند حبس آزاد شدند و در صورت اعطای تسهیلات بانکی و همکاری بانک‌های عامل و فعالیت مضاعف مسئولان مرتبط تا پایان سال جاری 5 هزار زندانی نیازمند جرائم غیرعمد آزاد می شوند.

وی با تقدیر از همیاری اولیاءدم و طلبکاران در روند رسیدگی به زندانیان واجد شرایط گفت: تنها در سال گذشته اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شاکیان خصوصی توفیق اخذ گذشت رضایتمندانه داشتیم که با همین رویه و حمایت همیشگی خیرین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 بیش از 5 هزار زندانی تحت حمایت ستاددیه  طعم شیرین آزادی را بچشند.

انتهای پیام/
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۰
تعداد کلیک: ۲,۴۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.