English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی صد زندانی غیرعمد هرمزگان 36 میلیارد نیاز دارد

مدیرعامل‌ستاددیه شعبه هرمزگان با اشاره به جمعیت 100 نفری محکومان غیرعمد استان گفت: مجموع بدهی این افراد 36 میلیارد ریال می‌باشد که امیدواریم این مبلغ در فرآیندآزادسازی تا 1.5 میلیارد تومان کاهش یابد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  احمد مرادی نژاد در  جلسه هم اندیشی با حامیان افتخاری فرهنگی این ستاد مردمی افزود: از جمع این زندانیان 48 نفر بابت محکومیت صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری)، 32 نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و نفقه و 20 نفر هم به جهت عدم پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی در زندانهای استان به سر می‌برند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با بیان این‌که رسالت ستاد دیه همواره بر بحث فرهنگ‌سازی است، استوار بوده است، یادآور شد: این نهاد مردمی با حمایت مسئولین دلسوز در حوزه درمان ثمرات خوبی داشته و با بسط موضوع آموزش از ورود بسیاری از افراد به زندان پیشگیری کرده است.

 مرادی نژاداضافه کرد: در حوزه پیشگیری یکی از اقدامات مهمی که در سطح کشوری از سوی ستاد دیه کشور صورت گرفت بحث اجباری کردن بیمه شخص ثالث بود که به مدت چند سال به طور آزمایشی اجرا و هم اکنون در صحن علنی مجلس درخواست دائمی نمودن این طرح حیاتی از طریق ستاد دیه کشور و با کمک نمایندگان محترم مجلس در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: تا پیش از اجباری شدن بیمه شخص ثالث از 100 زندانی 90 نفر آنها به خاطر دیه در زندان بودند که در حال حاضر این رقم به 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان همچنین به زندانیان مهریه اشاره کرد و گفت: مهریه یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم و می طلبد در این ارتباط خانواده ها توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

در ادامه این جلسه مسعود پاکزاد، رئیس شورای روابط عمومی‌های استان هرمزگان نیز در سخنانی گفت: اگر اراده واقعی وجود داشته باشد جمع کردن سه میلیارد و 600 میلیون تومان برای آزادی مددجویان هرمزگانی رقم زیادی نیست و سوای حمایت همیشگی و ارزشمند نیکوکاران بسیاری  از نهادهای دولتی می‌توانند با صرفه جویی از منابعی که در اختیار دارند در این امر خیر کمک و مشارکت نمایند.

 انتهای پیام /

۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳
تعداد کلیک: ۲,۱۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.