English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

یک‌سوم زندانیان غیرعمد اردبیل محکومان چک هستند

مدیرعامل ستادددیه شعبه اردبیل گفت: از جمعیت 397 نفری زندانیان غیرعمد این استان 303 نفر به دلیل محکومیت ناشی از صدور چک بلامحل روانه حبس شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مسعود انزابی در هفدهمین جلسه هیات مدیره ستاددیه شعبه استان اردبیل افزود: 95 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی را محکومان مالی تشکیل داده‌اند که طبق آخرین آمار 378 نفر از جمعیت 397 نفره زندانیان جرائم غیرعمد استان را این افراد تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به عنوان ستاد دیه تصریح کرد: بانیان موسس این نهاد با عنایت به حبس جمعی از محکومان به پرداخت دیه نسبت به تشکیل چنین موسسه‌ای کردند اما امروز متاسفانه به دلیل عدم آموزش صحیح و همگانی خیل مددجویان غیرعمد زندان‌ها را نه بدهکاران دیه حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی بلکه بدهکاران چک، مهریه و نفقه تشکیل می‌‎دهند.

مدیرعامل ستاددیه این استان با بیان این که طی 7 ماهه سالجاری با همت نیکوکاران پرونده 300 نفر از زندانیان متقاضی کمک مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: با اعزام گروه‌های تحقیق و طی فرآیند آزادی این افراد از این تعداد پرونده ۱۳۰ زندانی با مبلغ بدهی50 میلیارد و 836 میلیون ریال از بند حبس رهایی یافته و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم به دلیل احراز نیازمندی ۱۰۰ پرونده مفتوح در این ستاد امید است در آینده‌ای نزدیک این افراد واجد شرایط دستگیری نیز از بند زندان استخلاص یابند.

انزابی با اشاره به تصمیمات صورت گرفته در جلسه اخیر هیات مدیره این ستاد اعلام کرد: ۳۰ فقره پرونده مالی مربوط به زندانیان نیازمند و آبرومند استان با پرداخت تسهیلاتی معادل 108 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی استان آزاد خواهند شد و الباقی بدهی افراد هم با معرفی مددجویان به بانک‌های عامل تامین می‌شود.

انتهای پیام /

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۱۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • ح
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۲۳:۵۰
  • 0
  • 0
    0

باسلام اینجانب همسرم از تابستان امسال۹۴ بخاطرمبلغ کم زندانیه به هردری هم میزنیم جوابی نمیدن حتی حاضریم مقاریش خودمون بدیم اقایون هیچ کس ضامن یه آدم زندانی نمیشه براوام .دردمون روبه کی بگیم.


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.