English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چرتی که با نابودی یک خانواده پاره شد

خواب‌آلودگی راننده‌ در مسیر تهران به رشت، باعث کشته شدن پدر و مادر یک خانواده و مصدومیت شدید 4 نفر شد.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ک.الف» راننده‌ای با سابقه ‌10 ساله در شرکت تعاونی مسافربری در مسیر تهران به رشت به کار اشتغال داشت که در یکی از روزها که به همراه مسافرانش از تهران به سمت شهرشان در حرکت بود، با خواب آلوگی باقی مانده از شب گذشته در طول مسیر با یک چرت کوتاه و قدری غفلت خودوری سواری را به حاشیه جاده منحرف کرد.

در این حادثه خودرویی که این زندانی مالکیت آن را هم ندارد و فقط طبق قراردادی با یکی از دوستان، سمند سواری او را با یک مبلغ معین به کار گرفته بود، زیر پل طالقان در شرایطی که تعدادی از مسافران در کنار جاده به استراحت مشغول بودند با انحراف خود باعث کشته شدن پدر و مادر یک خانواده و مصدومیت شدید 4 تن از اعضای همراه همین جمع می‌شود و در ادامه به علت کامل نبودن بیمه خودرو مددجوی مذکور راهی زندان لاکان رشت می شود.

شخص مددجو به اتهام دو فقره قتل غیرعمدی و یک فقره ایراد صدمه غیرعمدی جمعا به مبلغ 3 میلیارد و 51 میلیون ریال در حق اولیا دم محکوم و از تاریخ 26 مرداد ماه سال 91 در زندان مرکزی تحمل حبس می‌کند.

نامبرده هرچند دارای بیمه‌نامه معتبر بوده اما چون تا قطعیت حکم قضایی برای او حدود سه سال به طول می‌انجامد، به همین دلیل بیمه‌گر اعلام می‌ کند با عنایت به مرور زمان این شرکت از پرداخت دیه چند صد میلیونی برای هر فوتی تنها می‌تواند مبلغی معادل 16 میلیون تومان پرداخت کند.

به استناد ماده 12 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1347 ، ناظر به مرور زمان دعاوی ناشی از بیمه که بر اساس آن بیمه‌گر می‌تواند نسبت به دعوای اقامه شده در محکمه ایراد مرور زمان اقامه کند که در این صورت دادگاه از رسیدگی به موضوع مطروحه خودداری خواهد کرد؛ بنابراین حکم قاضی با یک بدهی سنگین بر عهده این زندانی صادر می شود.

با توجه به قطعیت دادنامه در مورخ 16 اردیبهشت ماه سال 89 و تاخیر دو ساله در خصوص اعلام خسارت از سوی مددجو شمول مرور زمان شرکت بیمه طرف قرارداد را مبری از پرداخت هر مبلغی بیش از میزان 32 میلیون تومان می‌کند.

هم اکنون این زندانی بدون هر گونه پشتوانه مالی برای پرداخت مابقی بدهی خود به شاکیان خصوصی پرونده تنها چشم به دستان سبز نیکوکاران این سرزمین دوخته است.

طبق گزارش گروه تحقیق ستاد دیه این زندانی که صاحب همسری بیمار و دو دختر 7 و 11 ساله است هم اکنون در خانه‌ای استیجاری سکونت دارند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این قبیل از زندانیان نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب‌های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام /

۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۲۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.