English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی 350 میلیاردی زندانیان غیرعمد استان خراسان رضوی

مدیرعامل ستاددیه‌ شعبه استان‌ خراسان‌رضوی گفت: برای آزادی 639 مددجوی تحت حمایت این ستاد مبلغی معادل 350 میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم این مبلغ در فرآیند آزادی تا نصف مبلغ کاهش یابد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جواد غفاریان طوسی در دهمین جلسه هیات مدیره ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی که در دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، افزود: با عنایت به این‌که 324 نفر از این زندانیان را محکومان مالی پرونده‌های چک، مهریه و نفقه تشکیل داده‌اند امیدواریم با همکاری شکات و طلبکاران زمینه آزادی بسیاری از این افراد در کمترین زمان میسر شود.

وی با اعلام این که در جلسه اخیر اعضای هیات مدیره با ارائه تسهیلات به محکومان ۴۶ پرونده عیرعمد موافقت داشتند، تصریح کرد: زندان‌های استان خراسان رضوی هم اکنون میزبان 4 بانوی زندانی غیرعمد می‌باشند که امید است با شرایط اتخاذ شده این نسوان نیازمند طعم آزادی را بچشند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه خراسان رضوی با ارائه گزارشی از وضعیت زندانیان غیرعمد گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۵۱۵ نفر از زندانیان غیرعمد از سوی ستاد دیه این استان آزاد شده‌اند که مبلغ بدهی آنان اعتباری بالغ بر۲۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان از شکات اخذ گذشت رضایتمندانه شده و مابقی نیز از طریق منابع بانکی و ستاد دیه تامین گردیده است.

طوسی ادامه داد: در حال حاضر ۶۳۹ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند که اگر محکومان تک قرار را به حساب بیاوریم باید اعلام کنیم که هم اکنون 479 محکوم تنها به دلیل جرائم غیرعمد در حبس به سرمی‌برند.

وی با اشاره با تقدیر از همکاری همیشگی شکات شریف پرونده‌های خصوصی گفت: هر چند مجموع بدهی تمامی محکومان تک قرار و چند قراری که با عنوان جرائم غیرعمد روانه حبس شده‌اند بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است اما با در نظر گرفتن گذشت احتمالی از سوی اولیاءدم و طلبکاران مبلغ مورد نیاز برای آزادی این تعداد مددجو حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۳۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.