English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشت تو خالی سرنوشت دو خانواده را تغییر داد

تبعه عراقی که در درگیری با یک ایرانی مشتی به سمت وی پرتاب کرده بود، باعث قتل طرف مقابل و تغییر سرنوشت طرفین دعوا و خانواده هایشان شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، الف-الف یکی از اتباع کشور عراق که به علت عبور مهاجران غیرقانونی به ایران در یکی از ندامتگاههای سنندج نگهداری می شد با پرتاب یک مشت به سمت یک ایرانی در هنگام صحبت با تلفن باعث مرگ طرف مقابل و محکوم به قتل غیر عمد شد.

وی که به دلیل عبور دادن مهاجران غیرقانونی به ایران راهی ندامتگاه مریوان شده بود در بند عمومی این زندان بر سر نوبت تلفن با یک زندانی که با محکومیت مالی روانه زندان گردیده بود درگیر شده و تنها با پرتاب یک مشت ناخواسته باعث قتل یک سرپرست خانواده 6 نفره می‌شود.

گواهان که عموما مددجویان غیرعمد زندان مریوان هستند گواهی داده‌اند که «الف» مشغول صحبت کردن با تلفن بوده که مرحوم  به وی مراجعه کرده و تقاضای قطع تلفن را می‌کند.

در ادامه با بی توجهی محکوم 39 ساله عراقی و برخورد فیزیکی زندانی سنندجی که روزهای آخر حبس خود را هم سپری می‌کرد، در همان برخورد اول این نزاع داخل بند با قتل اتفاقی هموطن ایرانی در کمتر از 10 ثانیه تمام می‌شود.

با عنایت به تحقیقات صورت گرفته در مرحله مقدماتی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مریوان و گواهی شاهدان و البته گزارش یگان حفاظت زندان بر اساس فیلم بازبینی شده دوربین‌های مداربسته زندان غیرعمدی بودن قتل به اثبات می‌رسد اما در خصوص عدم توانایی در پرداخت دیه از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شود.

مددجوی عراقی الاصل فاقد هرگونه حمایت اجتماعی و خانوادگی است که توانایی پرداخت اقساط وام‌های بانکی را داشته باشد، همسر ایرانی او و خانواده ‌اش که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند نیز قادر به پرداخت این بدهی و حتی اقساط احتمالی آن به مقدار تعدیل شده نخواهند بود.

طبق استعلام به عمل آمده از سوی کمیته تحقیق ستاددیه شعبه استان کردستان تعدادی از اعضای خانواده این مددجوی غیرایرانی که ساکن شهر مریوان هستند در پرداخت اجاره بهای ماهیانه 350 هزار تومانی خود هم با مشکل همراه هستند چه برسد به تامین این بدهی با این مبلغ، اعضای این خانواده با کار نظافت در اماکن تجاری به طور روزانه به تامین نیازهای اساسی خودشان می‌پردازند.

از جمع شاکیان این پرونده هر چند همسر مقتول از کل دیه خود گذشت نموده اما به دلیل باقی بدهی شکات (پدر و فرزندان شخص متوفی) این مددجوی عراقی از 4 بهمن ماه سال 93  تا به امروز در زندان مرکزی سنندج به سرمی‌برد.

مبلغ کل بدهی زندانی یادشده  165 میلیون تومان می‌باشد که از این مبلغ به میزان  30 میلیون تومان از شاکی گذشت رضایتمندانه اخذ شده است و هم اکنون بابت باقی دیه تعیین شده این زندانی عراقی ساکن ایران که صاحب 2 فرزند کوچک است در حبس به سرمی‌برد.

انتهای پیام/

۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷
تعداد کلیک: ۲,۲۶۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.