English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 200 میلیون ریالی خیرین شهرستان‌های شرق کرمان

در جشن گلریزان شهرستان‌های فهرج ، ریگان و نرماشیر که با محوریت شهرستان بم برگزار شد، نیکوکاران شهرستان‌های شرق استان مبلغ 200 میلیون ریال بابت کمک به زندانیان غیرعمد به ستاددیه اهدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این همایش عمومی که با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان بم، اعضای شورای اداری و جمعی از خیرین شهرستان دار صابرین (بم) در محل زورخانه ورزشگاه فجر برگزار شد، خیرین خداجو با کمک 20 میلیون تومانی خود زمینه آزادی 2 زندانی سرپرست خانواده را فراهم کردند.

در این مراسم مدیرکل اداره زندانها و نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه شعبه کرمان در سخنانی گفت: آئین برگزاری همایش گلریزان از گذشته در مکانی قابل احترام همچون گود زورخانه‌ها که جای جوانمرادن روزگار بوده و هست برپا می‌شده که امروز هرچند این شیوه برگزاری گلریزان کمتر دیده می‌شود اما شهرستان‌های شرق استان با یک همت مردمی این مراسم را در گود زورخانه برگزار کردند که این اقدام جای بسی تشکر دارد.

علی ولی‌نیا افزود: در گذشته هر زورخانه‌ای در صورت راهی شدن ناخواسته یکی از اهالی محل با برپایی محفلی معنوی و پهلوانانه از مردم برای مشارکت در بحث آزادی دعوت می‌کردند اما متاسفانه امروز آمار زندانیان جرائم غیرعمد روز به روز در حال افزایش است و دیگر یک آیین ساده و کوچک در گودها کفاف کثرت محکومان در حبس را نخواهد داشت لذا نیاز به یک برنامه جامع و کامل در بحث پیشگیری هستیم که در این زمینه همت تمامی مسئولین و بویژه ورزشکاران و ریش‌سفیدان هر محله‌ای بیش از گذشته مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار موجود در بین زندانیان جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان مربوط به محکومان مهریه و نفقه می‌باشد که جای تاسف دارد این روند به دلیل وجود فرهنگ غلط و باور نادرست «مهریه را کی داده و کی گرفته» است.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: در حال حاضر خانواده‌ها بر اساس چشم هم چشمی و فرهنگ غلط جامعه نه تنها باعث حبس خیل جوانان خود می‌شوند بلکه گرفتاری خودشان و یک فامیل را هم باعث می‌گردند.

در ادامه سید حجت الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان گفت: این دومین جشن گلریزان در سطح استان در سال جاری می‌باشد که در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌گردد.

وی اظهار داشت: با برگزاری جشن‌های گلریزان تا پایان سال جاری امیدواریم در تمامی شهرستان‌های استان که دارای زندان می‌باشند زمینه آزادی تعداد بیشتری از مددجویان جرائم غیرعمد را فراهم نماییم و 245 نفری را به یک عدد دو رقمی و پایین تقلیل دهیم.

موسوی قوام با اشاره به آمار مددجویان غیرعمد زندان بم گفت: متاسفانه شهرستان بم بعد از شهرستان کرمان بالاترین آمار محکومان را در استان به خود اختصاص داده که این شهرستان هم همچنان محکومیت مهریه بیشترین ورودی به زندان را دارد.

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۰۱
تعداد کلیک: ۲,۳۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.