English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک به زندانیان غیرعمد مصداق بارز انفاق است

آیت الله مجتهد شبستری نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند مصداق بارز انفاق و دستگیری از نیازمندان جامعه بوده وهمتی واهتمام شایسته در بهبود امور مسلمین است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، آیت الله محسن مجتهد شبستری در همایش گردهمایی خیرین استان آذربایجان شرقی با با تاکید بر این که اسلام دین رافت و محبت به همنوعان است، تصریح کرد: در دین مقدس اسلام روی کارهای خیر تاکید فراوانی شده و در جمع این اقدامات حسنه با مشاهده وضعیت خاص جمع زیادی از مددجویان جرائم غیرعمد آزادی محکومان متدین و نیازمندی که به دلیل نداری و عدم توانایی مالی در حبس هستند، به نظر در مساعدت به هم‌کیشان و هم‌نوعان در الویت بیشتری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بعضی روایات و متون دینی علاوه بر رعایت حقوق مسلمانان بر رعایت حقوق همنوعان نیز تاکید شده است که در بحث سلامت اجتماعی امت اسلامی به مصداق این سفارش دستگیری از محبوسان مستنمد نباید مقید به اموری چون جنسیت و مذهب باشد.

نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به روایات متعدد دینی در خصوص حمایت بی قید و شرط از نیازمندان  یادآور شد: امیرالمومنین علی علیه‌السلام در درخواست مساعدت  یک متکدی وقتی متوجه می‌شوند آن نیازمند نصرانی است می‌فرمایند تا وجه مورد تقاضا از بیت‌المال به وی پرداخته شود تا او دست حاجت به روی کس دیگری دراز نکند.

شبستری با بیان این‌ حدیث متواتر که انسانها یا برادران دینی هستند یا هم نوع یکدیگر محسوب می‌شوند، گفت: طبق سنت نبوی و سیره علوی مسلمانان باید به کسی که حال مسلمان است یا غیرمسلمان نیازمند است توجه کرده و مشکلش را حل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه را در راه خدا انفاق کنید گم نخواهد شد، افزود: آن انفاقی که قبل از مرگ صورت می‌گیرد بسیار پر فضیلت‌تر از آن مساعدتی است که بعد از مرگ یک مومن و با وصیت وی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در ایامی خاص در خانه رسول اکرم صلوة‌الله‌علیه گوسفندی را ذبح کردند و در ادامه قسمت عمده آن بین فقراء  تقسیم گردید و در پایان خادمان یک تکه کوچکی از این قربانی را نگه داشتند که رسول مکرم اسلام به دنبال این اقدام فرمودند «آنی را که به فقرا دادید برای ما ماندگار شد و آن تکه‌ای که در خانه باقی ماند از بین خواهد رفت».

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نشانه‌های اهل بهشت، بیان کرد: حضرت رسول صلوة‌الله‌علیه در نشانه‌های اهل بهشت داشتن چهره‌ای بشاش، دستی دهنده و زبانی شاکر را مطرح کرده‌اند که البته باید توجه داشت ذکر زبانی ما هم بایستی مقدمه ذکر عملی گردد و در این زمینه انجام واجبات و ترک محرمات و مکروهات از جمله اصول معین اسلامی است.

وی تاکید کرد: هر چند هر شهروند با توجه به دارایی ماهانه خود موظف به مشارکت در امور خیریه می‌باشد، اما باید کمک به نیازمندان وتلاش برای کاستن آلام اقشار آسیب پذیر همواره مورد توجه افراد متمکن کشور بوده و همکاری این نیکوکاران با نهادهای مردمی و خیریه معطوف به ایام و مناسبت‌های خاصی نشود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: خدا را شکر در این استان خیرین عزیز مشارکت خوبی را با نهادهایی چون ستاددیه دارند و جمع آوری اعانات مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طبق گزارش مسئولان این نهاد مردمی در حد مطلوبی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در پایان با اشاره به اجتناب از بخشی‌نگری در امور خیر بیان کرد: هیچ مانعی ندارد که انسان به مجموعه های خیریه متفاوت کمک کند به طور مثال هم در آزادی زندانیان غیرعمد وکمک به ستاد دیه فعال باشد وهم به رفع نیازمعلولان بهزیستی وهم دستگیری از مددجویان کمیته امام خمینی (ره)مساعدت کند که  کمک به این قبیل افراد وخانواده های این مددجویان بدون شک جامعه را از مشکلات عدیده  نجات داده و رحمت واسعه الهی را برای فرد نیکوکار و جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت .

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۶۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • h.k
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
  • 0
  • 0
    0

دختری هستم که چکهای من مورد سو استفاده قرار گرفته و برگشت زده شده اند و الان قضایی کردند خواهشا اهنماییم کنید کجا مراجعه کنم تا خیرین به من کمک کنند؟


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.