English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

135 زندانی غیرعمد آذربایجان شرقی از ابتدای سال آزاد شده‌اند

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت در تشریح عملکرد ستاددیه شعبه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سالجاری تا نیمه مهر ماه 135 زندانی غیر عمد این استان با مشارکت خیرین آزاد شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت الاسلام حکمت‌علی مظفری رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی  درجلسه مشترک هیات مدیره ستاد دیه استان کار درستاد دیه و گره گشایی از خلق خدا را نعمتی مغتنم و معنوی برشمرد و تصریح کرد: برخلاف گذشته که غالب خیرین همیار این ستاد از افراد خاص به لحاظ موقعیت مالی بودند، خوشبختانه امروز حضور پرشور مردم در جشن‌های گلریزان به عنوان یک رویه فرهنگی در بین اقشار مختلف نهادینه شده و هر کس با هر سطح درآمدی بنا به وسع مالی و تعهدی که احساس می‌کند در این همایش‌ها حضور می‌یابد.

وی با اشاره به آمار 270 نفری زندانیان غیرعمد این استان افزود: اگر نهادهای فرهنگی و مراجع ذیربط در بحث پیشگیری طبق برنامه‌ای مدون موفق شوند چنانچه با مشارکت مردمی از ابتدای سال تاکنون 135 مددجوی از بند حبس رهایی یافتند، با ظرفیتی که ستاددیه استان دارد به شرط اقدامی عاجل در مقابله جدی با ورودی‌ به زندان‌ها محکومان حال حاضر تا پایان سال همگی آزاد خواهند شد.

مظفری تعداد محکومان نسوان را 3 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیش از 80 درصد زندانیان غیرعمد این استان را محکومان مالی شامل هستند که در این طیف از مددجویان صادرکنندگان چک با جمعیت 156 نفری بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند؛ آماری که قطعا با فرهنگ‌سازی مناسب و توجیه افراد در رعایت قانون و عواقب سوء در صورت عدم اعتنا به آن تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه بنی‌هاشمی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه ستاد دیه یکی از جذبه‌های لذتبخش کار در سیستم زندانیانی است و توفیق خدمت به محکومان آبرومند و نیازمندی که به دلیل عدم استطاعت مالی روانه زندان شده‌اند، بدون شک توفیق هر خدومی در نظام مقدس اسلامی نخواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله انگیزه‌های الهی مهم که می‌تواند ضمن خدمت به سلامت اجتماعی جامعه اسلامی پشتوانه‌ای برای سرای آخرت افراد نیکوکار باشد چرا که مشارکت در اقدامات خیرخواهانه ستاد که رفع مشکل از زندگی یک زندانی و به تبع احیای یک خانواده در معرض آسیب است.

A2

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۳,۱۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.