English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کارشناس ارشد رشته فیزیک آزاد شد

به همت نیکوکاران بوشهری فارغ التحصیل رشته فیزیک که به دلیل اعتماد نا به جا به یکی از آشنایان از سال گذشته در حبس به سر می‌برد، آزاد شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ «خلیل – الف» فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی فیزیک که به دلیل گرایش هسته‌ای رشته‌اش از سال 72 تا سال 86 در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به خدمت بود، به دلیل اعتماد نابه جا به یکی از دوستان نزدیک خود، چندین ماه را در زندان مرکزی بوشهر به سر برد.

دلیل حبس این مددجو به دلیل اخذ وامی است که وی پس از چند سال فعالیت در نیروگاه اتمی بوشهر به جهت خرید یک دستگاه شناور دریایی نسبت به دریافت آن اقدام کرده اما در ادامه به دلیل عدم توفیق در بازپرداخت این مبلغ دریافتی روانه زندان می‌شود.

«خلیل» در بیان جزئیات تلاشی که سرانجام او را به حضوری یک ساله در پشت میله‌های زندان محکوم کرد، می‌گوید: برای توفیق در فعالیت تجاری خود و همچنین تأمین کسری مبلغ مورد نیاز برای خرید یک شناور سطحی دریایی با یکی از دوستان نزدیک خود موضوع را مطرح کردم و در ادامه با تأمین ثلث مبلغ مورد نیاز برای این فعالیت، او را شریک کاری خود ساختم.

وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری و خرید اولیه شناور مبلغی معادل 127 میلیون تومان را به شرکت طرف قرارداد پرداخت کردیم که مبلغ 67 میلیون تومان از این مبلغ را نیز همین شریک تجاری بنده متقبل شد که در ازای آن خود خواسته یک برگ چک ضمانتی به او دادم تا در خصوص این همکاری اعتماد کاملش را جلب کنم.

این مددجوی آزاد شده گفت: برای تأمین سهم خودم تقریباً بیشتر اموال زندگی را فروختم و با وجود اینکه آهی در بساط نداشتم اما تمام امیدم به شروع فعالیت جدید با این شناور بود که البته هیچ وقت این فکر سرانجامی پیدا نکرد.

وی ادامه داد: بعد از جمع آوری یک میلیارد و 270 میلیون ریال این مبلغ را که به نوعی با همه دار و ندارم برابری می‌کرد را به یکی از بستگان جهت خرید شناور از شرکتی معتبر در دبی سپردم و خودم به دنبال گرفتن وام و انجام کارهای مربوطه با وی همراه شدم.

«خلیل» تصریح کرد: بعد از چند ماه پیگیری جهت اخذ وام متوجه شدم که خرید شناور تنها به متقاضیانی با شرایط خاص پرداخت می‌شود که در نهایت وام مورد نیازی که به دنبال آن کلی از این و آن قرض کرده بودم شامل حال ما نشد و شرکت خارجی نیز پول واریزی ما را بلوکه کرد و حاضر به بازپرداخت نشد.

این مددجوی آزاد شده گفت: در یک چنین شرایطی هم شریک و رفیقم با اطلاع کامل از وضعیت روحی و معیشتی بنده چک ضمانتی را که خودم با اختیار و برای جلب اعتماد به وی سپرده بودم به اجرا گذاشت و همه این اتفاقات ناگوار با بازداشت و حبس من تمام شد.

گفتنی است با کمک ستاد دیه در جهت کسر بخشی از بدهی از طریق اخذ گذشت و معرفی شخص مددجو برای دریافت تسهیلات بانکی برای پرداخت باقی بدهی، این کارشناس هسته‌ای از بند حبس رهایی یافت.

انتهای پیام /

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۸۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.