English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

یزد 30 زندانی غیرعمد دیه دارد و صد محکوم مالی

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان یزد گفت: هرچند طبق نام این نهاد مردمی رسالت ستاددیه در رسیدگی به وضعیت مددجویان دیه می‌باشد اما متاسفانه به دلیل عدم اقدامات پیشگیرانه از جمع 130 نفری زندانیان غیرعمد استان، هم‌اکنون صد محکوم مالی داریم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، صبح دیروز (17 مهر ماه) همایش پیاده روی خانوادگی شهر یزد بامشارکت فدراسیون ورزش‌های همگانی و ستاددیه شعبه این استان در دارالعباده اولین شهر خشتی جهان و دیار بادگیرهای مشهور کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعیت چند هزار نفری ورزشکارن یزدی همراه بود، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان یزد با اشاره به اثرات معنوی و مادی انفاق گفت: بدون شک ثمرات حاصل از دستگیری یک مسلمان یا هم نوع بیش از آن‌ که نصیب شخص نیازمند شود با تزایدی چند برابر شامل حال شخص نیکوکار می‌شود.

اسلام افشون، با اشاره به اینکه آزادی یک زندانی نیازمند تنها رهایی یک فرد نیست، خاطر نشان کرد: در میان اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه رهایی یک سرپرست خانواده یا یکی از اعضای خانه‌ای که به طور ناخواسته و در اثر یک پیشامد روانه زندان شده قطعا نجات یک فرد نبوده و ضمن بخشش شادی به خانواده‌ای منتظر در سلامت جامعه نیز اثرگذار خواهد بود.

وی جمعیت زندانیان غیرعمد استان را 130 نفر اعلام کرد و افزود: به دلیل فرهنگ نادرست و بعضا غیراسلامی جمعی از خانواده‌ها امروز صد محکوم مالی ناشی از چک، مهریه و نفقه در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند.

افشون، صادرکنندگان چک‌های بانکی را بیشترین طیف زندانیان مالی این استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون 56 نفر به دلیل بی اطلاعی از فرجام صدور چک‌های بانکی امروز در این استان در بند حبس به سرمی‌برند که عمده این افراد هم در پی ضمانت از کسی نسبت به کشیدن چک اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل ستاددیه استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه با وضع قوانین قضائی و همکاری خوب نیروهای انتظامی آمار زندانیان راننده محکوم به دیه کاهش داشته و برای نمونه جالب است که این استان امروز تنها 11 راننده زندانی محکوم به پرداخت دیه منجر به فوت دارد که امیدواریم این کاهش عددی را در خصوص مددجویان مالی هم شاهد باشیم.

a4

a3

a2

 a5

انتهای پیام /

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۷۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.