English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خدمات ستاد دیه از برکات نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تقدیر از اقدامات ستاددیه در زمینه حبس زدایی و کاهش آلام اجتماعی، خدمات این نهاد مردمی را از برکات نظام مقدس اسلامی برشمرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید «اسدالله جولایی» مدیر عامل ستاد دیه کشور طی سفر دو روزه خود به اردبیل با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه این استان با آیت‌الله سید حسن عاملی دیدار و پیرامون آخرین فعالیت‌های این ستاد به گفتگو نشست.

آیت‌الله عاملی، امام جمعه اردبیل و عضو خبرگان رهبری در این دیدار اهتمام ستاددیه را در امر پیشگیری قابل تحسین دانست و اظهار کرد: بدون شک توجه به امر فرهنگ‌سازی هرچند نتیجه آنی نداشته اما در طول زمان قطعا هم در آمار زندانیان و هم در بحث هزینه‌ها کاهش عددی و کیفی محسوسی را شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: هم‌اکنون آمار چند هزار نفری محکومان مالی و بویژه زندانیان مربوط به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی که در این روزها نیز شاهد ارقام و اعدادی عجیب در این زمینه هستیم ما را بر آن می‌دارد تا برای حل این معضل هرچند برنامه‌هایی از سوی ستاد دیه کشور آغاز شده اما به جد در زمینه فرهنگ‌سازی و تقنین قوانین بازدارنده اقدام کنیم.

آیت الله عاملی با اشاره به لزوم کاهش جمعیت کیفری زندانها  گفت: انجام اقدامات فرهنگی در زمینه اطاعت از قانون و گسترش قانون مداری یکی از عوامل مهم در کاهش جرایم است که البته در این راستا نباید از ساماندهی وضعیت اقتصادی و رسیدگی دولت به معیشت مردم غافل شویم.

در ادامه این دیدار، مدیر عامل ستاددیه کشور با اشاره به زحمات هیأت مدیره ستاد دیه شعبه استان اردبیل از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از ستاد دیه ، تقدیر نمود و خواستار تداوم این حمایت‌ها شد .

جولایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد زندانهای کشور، خواستار توجه جدی ارکان دولت و به خصوص شورای فرهنگ عمومی در زمینه فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرایم مالی و محکومیت‌های مرتبط با موضوع مهریه و تصادفات رانندگی شد .

جولایی تصویب و اجرای آزمایشی قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالت را از خدمات ستاد دیه برشمرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک با دائمی شدن این قانون در مجلس که هم‌اکنون در نوبت رسیدگی است، انتظار می‌رود دیگر شاهد زندانی شدن کسی از بابت تصادفات رانندگی نباشیم .

 a3

www.ipro.ir

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۲۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.