English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 50 زندانی غیرعمد کهگیلویه وبویراحمدی از ابتدای سال

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با همت خیرین در پنج ماهه نخست سال جاری 50 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید نظر زینی‌پور با اعلام آمار 263 نفری محکومان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در این استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 50 زندانی واجد شرایط با کمک‌های مردم نوع دوست استان از زندان آزاد شده‌اند که ۲۰ نفر از این افراد در قالب طرح «یا ضامن آهو» در روز میلاد امام رضا علیه‌السلام به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی افزود: مبلغ پرداختی برای آزادی این زندانیان یک میلیاردو 800 میلیون تومان  بود که این اعتبار از محل کمک‌های خیرین کشوری واستانی، تسهیلات قرض الحسنه بانک‌‍های عامل و تخصیص تسهیلات صندوق تامین خسارتهای بدنی تامین گردیده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان مبلغ کل بدهی این مددجویان را 24 میلیارد ریال اعلام نموده وتصریح کرد: با تلاش مددکاران ستاددیه وکمک شوراهای حل واختلاف مستقر در زندان‌های استان مبلغ 400 میلیون تومان از سوی شاکیان و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندانها اظهار کرد: ستاددیه طی یک برنامه جامع کشوری باهمکاری خیرین، مراجع ذیربط قضایی و مددکاران زندان‌ها قصد دارد نقش پررنگ‌تری در کاهش جمعیت کیفری زندانها داشته و اجرای این برنامه‌ها را در طول ایام سال و طی یک برنامه مدون پیگیری نماید.

وی 6 نفر از زندانیان غیرعمد حال حاضر زندان‌های استان را نسوان اعلام کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه تمامی این بانوان به دلیل محکومیت مالی ناشی از صدور چک بلامحل که با جمعیتی 184 نفری بیشترین آمار محکومان غیرعمد استان مربوط به آنها می‌باشد، روانه زندان شده‌اند.

بنابر اعلام این خبر، در استان کهگیلویه و بویر احمد 11 زندانی مربوط به نفقه و 36 زندانی مرتبط با بحث تعهد مهریه در حبس به سرمی‌برند که این آمار به مراتب از محکومان به پرداخت دیه ناشی از حوادث جرحی و فوتی تصادفات رانندگی بیشتر می‌باشد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۳۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.