English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پایان زندگی مرد کبوترباز با یک سیلی

زندگی و کبوتربازی مردی که با وجود اعتراضات همسایگان به کارش ادامه می‌داد، با یک سیلی تمام شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، کارگر 34ساله اهل کرمانشاه، که به‌همراه خانواده خود (همسر، فرزند و والدین) در منزل پدری سکونت داشت و هزینه زندگی خانواده خود را تأمین می‌کرد، به‌دلیل عصبانیت و ناتوانی در کنترل خشم خود، مرتکب قتل شد و اکنون ماه‌ها از زندانی شدن او می‌گذرد.

این فرد به‌دلیل درآمد پایین به‌همراه والدینش در منزل پدری سکونت داشته و در همسایگی آنان فردی میانسال به‌همراه مادرش زندگی می‌کرده است. مرد میانسال با نگهداری چندین کبوتر روی پشت‌بام منزل خود، برای سایر همسایگان مزاحمت ایجاد و موجبات سلب آسایش آنان را فراهم کرده بود.

در حالی که منزل فرد مددجو با منزل متوفی فاصله داشته، خانواده مددجو چندین‌بار به وی به دلیل نگاه کردن به حیاط آنها تذکر داده بودند، اما این تذکر و اعتراضات تغییری در رویه متوفی نداشته و بدین ترتیب وی موجبات مرگ خود را فراهم کرده است.

روز حادثه در حالی که همسر و مادر مددجو داخل حیاط منزلشان بودند، مجدداً متوجه حضور متوفی روی بام می‌شوند و شروع به تذکر دادن به وی می‌کنند؛ مددجو نیز با توجه به اینکه از اقدامات مرد کبوترباز که موجب سلب آسایش خانواده‌اش شده، به ستوه آمده بود، به پشت‌بام منزل می‌رود و پس از مشاجره لفظی، به متوفی سیلی می‌زند، همین ضربه باعث به‌هم خوردن تعادل مرد همسایه و سقوط وی از پشت‌بام و در نهایت مرگ وی می‌شود.

پس از اتمام مراحل رسیدگی در مرجع قضایی، دادگاه حکم قتل شبه‌عمد را صادر و مددجو را به پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم محکوم می‌کند، اما با توجه به عدم استطاعت مالی،‌ مددجو قادر به پرداخت دیه نیست و از زمان صدور حکم در زندان به سر می‌برد.

بر اساس تحقیقات کارشناسان در ستاد دیه استان کرمانشاه، خانواده مددجو فاقد هر گونه منبع درآمد معین و مکفی برای پرداخت دیه تشخیص داده شدند، ضمن آنکه همسر متهم در مواجهه با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی منزل همسرش را ترک کرده و به خانه پدری‌اش بازگشته است.

پرونده این مددجو در ستاد دیه کرمانشاه تشکیل و برای انجام تحقیقات میدانی به گروه تحقیق ارجاع شده است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۵۲
تعداد کلیک: ۴,۲۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.