English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی سالمند ۷۴ ساله کرجی بعد از ۹ سال

سالمند 74 ساله‌‌ای که به دلیل بدهی 3 میلیارد ریالی خود در یکی از زندان‌های استان البرز حبس بود، با حمایت ستاددیه از بند زندان رهایی یافت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمدباقر مقدسی مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرزدر این خصوص گفت: « میم – الف » که به دلیل بدهی به ۱۴ شاکی خصوصی محکوم به پرداخت 3 میلیارد ریال بود، با حمایت ستاددیه و مشارکت خیرین استانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی با تقدیر از همکاری خوب شاکیان این پرونده تصریح کرد: با دعوت از طلبکاران به ستاد دیه و جلب گذشت آنان در نهایت این مددجوی کهنسال با پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه از ندامتگاه آزاد شد.

وی با بیان اینکه مددجوی فوق بازنشسته شرکت مخابرات است، اظهار کرد: این فرد با سرمایه گذاری در یک پروژه، به دلیل نوسان قیمت بازار و عدم توانایی در انجام تعهداتش با یک بدهی سنگین مواجه می‌شود که در ادامه همین اشتباه تجاری کل سرمایه خود و حتی خانه مسکونی‌اش را از دست می‌دهد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز گفت: پس از طرح شکایت از سوی شکات فرد مذکور در سال ۸۵ روانه زندان می‌گردد که بعد از تأسیس ستاد دیه در استان البرز در نیمه دوم سال ۹۰، پرونده مددجود تشکیل و از همان زمان با پیگیری‌های مستمر و همکاری خوب 14 نفر از شاکیان این پرونده در نهایت مددجوی نامبرده بعد از 9 سال از زندان آزاد می‌شود.

آزادی ۱۰۰ مددجو در ۵ ماهه سال ۹۴

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در ادامه  با ارائه آمار عملکرد ستاد دیه شعبه این استان در پنج‌ماهه سال جاری اظهار کرد: از مجموع  100 زندانی آزاد شده تعداد شش نفر خانم بوده‌اند و جالب است که ۵۴ درصد از این افراد با محکومیت مالی روانه زندان شده بودند.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد این محکومان را نیز بدهکاران اغلب جوان مهریه تشکیل داده و فقط ۱۱ درصد زندانیان مددجویان دیه بودند که در کل مجموع بدهی این صد زندانی مبلغی بیش از 127 میلیارد ریال بود.

مقدسی میزان گذشت شاکیان را در این خصوص بیش از 60 درصد اعلام کرد و افزود: از کل بدهی مذکور می‌توان گفت یک ‌سوم مبلغ با بزرگواری اولیاءدم و طلبکاران اخذ گذشت شده و مابقی مبلغ از طریق کمک‌های خیرین، تسهیلات بانکی، صندوق خسارت‌های بدنی و بویژه کمک‌های ستاد دیه کشور تأمین گردیده است.

۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹
تعداد کلیک: ۳,۷۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.