English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 278 زندانی غیرعمد گیلانی از ابتدای سال جاری

کامران زاده مدیر عامل ستاد دیه استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 278 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حمید کامران‌زاده میزان کل بدهی این تعداد مددجوی نیازمند را بیش از 17 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شاکیان شریف در فرآیند آزادسازی این زندانیان با گذشت رضایتمندانه از مبلغی معادل 9 میلیارد تومان بیشترین نقش را در تسریع رسیدگی به وضعیت این افراد داشتند.

وی افزود: در همین راستا بیش از یک میلیارد تومان توسط خانواده خود زندانیان و اعتباری بیش از 4 میلیارد تومان نیز از طریق ستاد دیه و کمک های خیرین تامین گردیده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان با اشاره به کمک‌های صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: این صندوق نیز اعتباری معادل 2 میلیارد تومان در جهت آزادی زندانیان دیه ناشی از تصادفات رانندگی پرداخت نموده است.

کامران‌زاده با مقایسه آمار آزادی سال گذشته گفت: با توجه به عدم اختصاص اعتبارات بانکی و وجوه اداره شده تا کنون نسبت به سال گذشته در امر آزادی محکومان غیرعمد تنها 40 در صد افزایش را شاهد بوده‌ایم .

وی با بیان اینکه هم اکنون  454 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 441 نفر زندانی مرد و 13 نفر نیز زندانی نسوان هستند که مبلغ کل بدهی این افراد بیش از 15 میلیارد تومان می‌‎باشد.

وی با تفکیک آماری زندانیان غیرعمد این استان گفت: 68 نفر از این افراد با محکومیت مالی ناشی از عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه ( 15 درصد)،326 نفر نیز به دلیل جرائم مالی غیر کلاهبرداری (71 درصد) و 60 نفر نیز به جرم حوادث رانندگی (14 درصد) در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند.

وی ادامه داد: این ستاد مردمی در کنار افزایش 40 درصدی آزادی محکومان غیرعمد (در مقایسه به 5 ماهه سال 93) طبق آمار نسبت به ماه گذشته نیز شاهد کاهش 9 درصدی ورودی محکومان جرائم غیرعمد به زندان‌های استان بوده است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۴۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.