English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جشن‌های گلریزان مرهم مقطعی بر زخم‌هاست

نائب‌رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور برپایی جشن‌های گلریزان را مرهم گذاشتن و التیام بخشیدن مقطعی به زخم‌ها دانست و گفت: ریشه‌کن شدن جرم و جنایت جامعه در رعایت قانون است که می‌طلبد همگان نسبت به این امر مهم کوشا باشند.

نائب‌رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور برپایی جشن‌های گلریزان را مرهم گذاشتن و التیام بخشیدن مقطعی به زخم‌ها دانست و گفت: ریشه‌کن شدن جرم و جنایت جامعه در رعایت قانون است که می‌طلبد همگان نسبت به این امر مهم کوشا باشند.

علی‌اکبر یساقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، عدم رعایت قانون و مقررات را یکی از مهم‌ترین معضلات بزرگ امروز جامعه دانست و با اشاره به حدیثی از امیر مومنان(ع) در ارتباط با جایگاه عدل، گفت: از حضرت علی(ع) سوال شد که عدل بهتر یا احسان، ایشان فرمودند احسان خوب است، اما عدل بهتر از همه چیز است.

وی با طرح این سوال که آیا ملت ما یک جامعه پایبند به قانون هست یا نیست؟ به آمار تصادفات، جنایت‌ها، دزدی‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات سالانه بیش از 50 میلیون برگ جریمه از سوی ماموران نیروی انتظامی صادر می‎شود که پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شده است که بیش از 500 میلیون نفر در هنگام رانندگی دچار تخلف می‌شوند.

یساقی با طرح این سوال که چرا باید سالانه در کشور ما بیش از 1900 نفر بر اثر رعایت نکردن مسائل ایمنی در کارگاه دچار مرگ و آسیب شوند؟ همه این عوامل را ناشی از عدم رعایت قانون دانست و گفت: متاسفانه در کارگاه‌های صنعتی و تجاری ما افراد بسیاری به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی دچار مرگ می‌شوند که این آمارها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به ورود و تشکیل بیش از 10 میلیون پرونده در دستگاه‌ قضایی در سال گذشته، این آمار را یک فاجعه برای نظام اسلامی دانست و گفت: پس از بررسی‌های به‌عمل آمده کشور هند با جمعیت یک میلیاردی، پرونده‌های قضایی کمتری نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مراکز قضایی خود دارد.

یساقی با بیان اینکه باید واقع بینانه وضعیت موجود جامعه را رصد کرد تصریح کرد: باید تعارفات و سخنان احساسی را کنار گذاشت، آنچه اکنون در جامعه محسوس و مشهود است قانون شکنی و بی‎توجهی نسبت به مر قانون است؛ بنابراین برخی‌ها تلاش نکنند با تعابیر عاطفی و احساسی جامعه را یک جامعه قانون‌گرا معرفی کنند.

وی رعایت نکردن نظامات قانونی را موجب بروز مشکلات بسیار در جامعه دانست و افزود: متاسفانه تغییر کاربری در زمین‌های شمال و از طرف دیگر قرار دادن مهریه‌های سنگین و عدم توانایی در پرداخت، مردان ما را به نابودی و بدبختی و کشور را با چالش و معضل بزرگ مواجه کرده است.

یساقی آقایی و کرامت جامعه اسلامی را در رعایت قانون و مقررات آن جامعه دانست و با تاکید بر اینکه تا رفتارمان اصلاح نشود به طور قطع جامعه نیز اصلاح نخواهد شد، بر لزوم حفظ و اجرای قانون و فرهنگ‌سازی این امر مهم تاکید کرد.

به گفته وی، ستاد دیه کشور قبل از آنکه از خیرین و معتمدان درخواست پول و کمک نقدی داشته باشد از آنها ترویج اخلاق قانون‌گرایی را در جامعه می‌خواهد؛ چرا که اگر رفتار ما بر اساس اصول قانونی باشد بسیاری از این هزینه‌ها و جشن‎های گلریزان کاهش خواهد یافت و این پول‌های کلان در امور مورد نیاز و ضروری جامعه صرف خواهد شد.

وی افزود: عده‌ای به دلیل رعایت نکردن قانون در زندان می‌افتند و سپس جمعی دیگر برای آزادی آنها به جمع‌آوری پول می‌پردازند. به یقین اگر انسان‌ها در جامعه قانون را رعایت می‌کردند این گونه هزینه‌تراشی و ستادها با عنوان دیه در کشور ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت قانون و حوادث ناشی از آن دامن همه ما را خواهد گرفت، بر لزوم اجرای قانون و احترام به آن تاکید کرد و گفت: عزت، آقایی، پیشرفت، عظمت و سازندگی کشور در گرو رعایت قانون است.

یساقی پس از تشریح چیستی و چرایی وقوع جرم و جنایت در جامعه، متدینین و معتمدان جامعه را به ترویج قانون‌گرایی توصیه کرد و گفت: عدل در کلام حضرت علی(ع) یعنی همه چیز در سر جای خود قرار بگیرد، یعنی جوان مهریه را در چارچوب توان خود قرار دهد و راننده اصول راهنمایی و رانندگی را رعایت کند و کارگر ساختمانی نسبت به مسائل ایمنی حساس و دقیق باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) آقایی را به مردم ما بازگرداند، حفظ آقایی و عظمت را در رعایت قانون و مقررات دانست و تصریح کرد: آیا شما نمی‌خواهید آقا و عزیز باشید؟ پس بکوشید نسبت به رعایت قانون دقیق و کوشا باشید؛ چرا که صلاح و پیشرفت شما در تحقق این مهم نهفته است.

یساقی برپایی جشن‌های گلریزان را مرهم گذاشتن و التیام بخشیدن مقطعی به زخم‌ها دانست و گفت: ریشه کن شدن جرم و جنایت جامعه در رعایت قانون است که می‌طلبد همگان نسبت به این امر مهم کوشا باشند.

۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۱۸
تعداد کلیک: ۳,۰۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.