English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

70 درصد زندانیان‌غیرعمد استان گیلان محکومان ‌مالی هستند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان گفت: 70 درصد از زندانیان غیرعمد این استان را مددجویانی تشکیل می‌‎دهند که با محکومیت‌های مالی ناشی از چک و سفته راهی حبس شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، کامران‌زاده در بازدید از وضعیت زندانیان غیرعمد زندان مرکزی رشت به بررسی مشکلات مددجویان واجد شرایط کمک مالی و دیه پرداخت.

در این دیدار که مسئول مددکاری و مددکار ستاددیه شعبه استان نیز حضور داشتند، در جلسه‌ای با حضور «زمانی» رئیس زندان مرکزی رشت و قاضی ناظر و مسئول مددکاری به مشکلات و نواقص پرونده‌های این زندانیان تحت حمایت ستاددیه رسیدگی شد.

کامران‌زاده با اشاره به وجود بیش از 490 نفر زندانی غیرعمد در سطح زندانهای استان گفت:بیشترین تعداد این محکومان مربوط به جرائم مالی می‌باشد که بیش از 70درصد جمعیت کیفری جرائم غیرعمد استان را تشکیل می‌دهد.

وی جرائم مهریه و نفقه را در جایگاه دوم جرائم غیرعمد این استان برشمرد و گفت:حدود 15 درصد نیز از زندانیان غیر عمد گیلان نیز با محکومیت‌های ناشی از عدم پرداخت بدهی مربوط به مهریه و نفقه در زندان تحمل حبس می‌کنند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با بیان اینکه اساس ارتباط زناشویی بر پایه مودت زوجین بنا نهاده شده است، خاطر نشان کرد: بیشتر اختلافات خانوادگی که هم اکنون باعث می‌شود تا زن نسبت به درخواست طلاق و دریافت مهریه اقدام نماید، مسائل کوچک و اختلافات بی‌ارزشی هستند که اگر دوطرف بتوانند بر رفتار خودشان کنترل داشته و مشکلات زندگی را با رحمت حل کنند قطعا مشکلات تا این اندازه به از هم گسیختگی خانواده‌ها دامن نخواهد زد.

بنا بر اعلام این خبر، زندان مرکزی رشت با 160 زندانی جرائم غیرعمد از بزرگترین زندان‌های استان می‌باشد که بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد را نیز به خود اختصاص داده است.

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
تعداد کلیک: ۳,۳۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.