English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

امضای‌تفاهمنامه‌همکاری‌ستاددیه و فدراسیون‌ورزش‌های‌همگانی

به منظور همکاری در تولید برنامه‌های مشترک ورزشی و همگانی و فرهنگ‌سازی در جهت پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها تفاهمنامه مشترک ستاددیه کشور و فدراسیون ورزش‌های همگانی به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با هدف بهره‌مندی از ظریفیت برنامه همایش پیاده روی خانوادگی «صبح و نشاط»  صبح امروز (21 مرداد ماه)، با محوریت آموزش آحاد جامعه پیرامون پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و ترویج فرهنگ رعایت مقررات و مقررات راهنمایی و رانندگی تفاهم‌نامه ستاددیه کشور و فدراسیون ورزش‌های همگانی امضا شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل ستاددیه کشور در سخنانی ظرفیت برنامه‌های چند هزار نفری پیاده روی استان‌های کشور را موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواند و گفت: در برخی شهرستان‌ها این برنامه ورزشی و خانوادگی گاه نزدیک به 10 هزار مخاطب داشته و عموم این شرکت کنندگان را نیز رده سنی جوانان تشکیل می‌دهند که در راستای بهره‌مندی درست از این فرصت‌ها ستاددیه همواره در حد وسع ستادهای شعب استانی خود به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه پرداخته است.

جولایی با اشاره به پخش کامل این مراسم یادآور شد: افرادی که در یک استان امکان حضور در این ورزش صبحگاهی روز جمعه‌ها را ندارند هم از طریق شبکه سوم سیما ناظر برنامه بزرگ شهر و استان خود می‌شوند، به عبارت دیگر برای اینکه واقعا از این ظرفیتی که بیشتر مردم یک شهر برای دقایقی هم که شده پیگیر آن می‌شوند بایستی با بک برنامه ریزی جدید و به روز به اجرای این برنامه‌های همگانی پرداخت که تشکیل جلسه امروز هم بیشتر معطوف به این نکته می‌باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ستاددیه در طول ربع قرن سابقه خدمتی زمینه آزادی بیش از 86 هزار مددجوی واجد شرایط را فراهم کرده است، اظهار کرد: ستادهای دیه شعب استانی تنها در طی 5 سال گذشته با برگزاری بیش از  1300 جشن گلریزان در سطح کشور موجبات آزادی قریب به 40 هزار نفر از زندانیان نیازمند و آبرومند کشور را فراهم نموده‌اند.

در ادامه رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در سخنانی با تاکید بر امر پیشگیری گفت: بنده افتخار می‌کنم که جزء اعضای ستاد مردم نهادی هستم که موضوع پیشگیری از وقوع جرم را به موضوع آزادی مجرمان غیرعمد تحت حمایت خود الویت داده و در کنار بحث درمانی در امر فرهنگ‌سازی نیز همواره کوشا بوده است.

علی مجدآرا با اشاره به اینکه در برگزاری برنامه‌های آموزشی استان‌ها همواره این فدراسیون خود را سفیر ستاددیه می‌داند، افزود: خوشبختانه در همکاری مشترک سال‌های گذشته فدراسیون و ستاد جلب مشارکت‌های مردمی خیرین حاضر در برنامه‌های پیاده روی موجبات آزادی زندانیان بسیاری را فراهم کرده اما اقدامی که در این میان قابل تامل است خدمتی است که به واسطه توزیع اقلام فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی از ورود بسیاری از هموطنان به زندان پیشگیری کرده‌ایم.

گفتنی است در بخشی از این تفاهم نامه به همکاری در جذب حداکثری کمک‌های مردمی، همکاری در نصب تابلوهای آموزشی و انجام اقدامات آموزشی مشترک در صدا و سیما اشاره شده است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۳۳
تعداد کلیک: ۲,۵۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.