English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش243 نفری جمعیت زندانیان غیرعمد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل زندان‌های آذربایجایجان شرقی گفت: باکمک خیرین ستاددیه از ابتدای سال جاری تا کنون 243 نفر از جمعیت کیفری زندان‌های استان کاسته شده و این افراد به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، میرعلی اکبر بنی‌هاشمی در اختتامیه جلسات کارگروه های کمیته کاهش جمعیت کیفری استان با اشاره به اقدامات ستاد دیه در راستای حبس زدایی افزود:  اقدام الهی و انسانی آزادسازی مددجویان غیرعمد علاوه بر اینکه در دستگیری ازخانواده‌های این محکومان حائز اهمیت بوده و هست در کاهش هزینه‌های تحمیلی به کشور نیز بسیار اثرگذار می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار بحث پیشگیری فعالیت‌های ارزشمند ستاددیه یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به شمار می‌آید، به طوری که  در سال گذشته تعداد 243 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به طور مستقیم با تلاش کارکنان این مجموعه از بند حبس رهایی یافتند.

نایب رییس هیات امنای ستاد دیه استان خدمات ستاد مردمی دیه  را در پاره ای از موارد و پرونده‌ها بسیار مغتنم و بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: در مواقعی مشاهده می‌شود فردی سالیان سال به جهت داشتن چندین اولیاء دم و یا به دلیل داشتن تعدد شکات در قالب یک پرونده نه چندان پیچیده در حبس باقی مانده و یک بدهی شخصی رفته رفته به یک معضل بعضا غیرقابل جبران اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص این پرونده‌ها مقام قضایی هم به جهت عدم تودیع حقوق محکوم له و لزوم تامین حق الناس چاره ای جز ادامه حبس و اجرای حکم قانونی  نداشته، لذا اینجا هست که ارزش اقدامات ستاددیه مشخص می‌گردد. اینجاست که ستاد دیه با کمک خیرین نیک‌اندیش این معضل را با بذل احسان وکمک مالی نیکوکاران حل و فصل می‌کند.

عضو هیات مدیره ستاددیه شعبه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این نهاد مردمی با اعتباری غیردولتی علاوه بر فراهم نمودن زمینه استخلاص زندانیان آبرومند و نیازمند، مایه رفاه وآسایش خانواده زندانیان و زیاندیدگان را نیز تامین می‌کند.

رییس شورای برنامه‌ریزی راهبری و تحول اداری زندان‌های استان در ارتباط با آخرین اقدامات کمیته کاهش جمعیت کیفری هم گفت: تراکم جمعیت کیفری و کاهش مجازات حبس از دغدغه‌های مسئولین نظام و بویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی است  که بایستی در این خصوص جز تاکید بر این امر و ایراد شعارهای بی عمل همگی در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب و رییس قوه قضاییه و نیز سیاست‌های مدون سازمان زندانها تلاش وجدیت مضاعف داشته باشیم.

بنی هاشمی، خطاب به روسای زندانها ی تابعه و مدیران ستادی اداره کل گفت: اگر تا کنون سعی در این زمینه به عنوان یک تکلیف اداری و سازمانی تلقی می‌شد با ابراز نگرانی و دغدغه ارزشمند مقام معظم رهبری برای کاهش جمعیت کیفری مسئله دیگر در حدود یک تکلیف شرعی وحکم  ولایی مطرح است. لذا برهمگان واجب است در راستای عملیاتی نمودن برنامه کاهش جمعیت کیفری اهتمام نموده و با بهره گیری از همه امکانات حقوقی وقضایی ودرچهارچوب قوانین از ورود افراد به زندان‌ها جلوگیری کرده و  تراکم جمعیت کیفری موجود در زندان‌ها را کاهش دهیم .

مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات اخیر رییس قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها مبنب بر حبس زدایی گفت: اهتمام مسئولین قضایی وعنایت قضات شریف محاکم به این موضوع و بهره گیری مطلوب از وضعیت پیش آمده می‌تواندنقطه عطف مقوله حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها باشد.

بنا به اعلام این خبر، در این همایش 2 روزه دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری در سه کارگروه مورد بررسی و مداقه نظر مسئولین امر زندانبانی استان قرار گرفت که تصمیمات پیشنهادی در جلسه اختتامیه به عنوان مصوبات شورای اداری استان تصویب و از سوی مدیر کل زندان‌های استان جهت اجرا به مسئولین و بخش‌های ذیربط ابلاغ گردید. 

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۴۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.