English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بهبود روش‌ها الویت ستاددیه کشور است

نایب رئیس هیات مدیره ستاددیه کشور در بازدید از ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی گفت: اصلاح فرایندها و بهبود روش‌ها از اولویت‌های اصلی هیات مدیره ستاددیه کشور است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی اکبر یساقی به منظور نظارت بر نحوه رسیدگی به پرونده مددجویان جرائم غیرعمد خراسان رضوی با حضور در ستاددیه شعبه این استان تاکید کرد: در طول بیست و پنج سال فعالیت این نهاد مردمی همواره موضوع به کارگیری شیوه‌های نوین چه در بحث رسیدگی به پرونده‌ها و چه در حوزه جمع آوری کمک‌های مردمی ونیز استفاده بهینه از منابع مردمی و بانکی مدنظر اعضای هیات مدیره ستاددیه کشور بوده و می‌باشد.

نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور تحقیق دقیق را از الویت‌های تمامی شعب استانی اعلام کرد و افزود: در کنار بحث تسریع در روند آزادسازی محکومان غیرعمد همواره گروه های تحقیق ستاددیه در امر تدقیق و شناسایی واجدین شرایط اهتمام داشته و هرگز دقت خود را فدای سرعت در رسیدگی نمی‌کنند.

وی سرانه کمک برای هر مددجوی غیرعمد را به طور میانگین 35 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار کرد: برای آزادی 8 هزار زندانی تحت حمایت ستاددیه این نهاد پس از اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات با مشارکت شرکت‌های بیمه و سایر نهادهای حمایتی اعتبار لازم را با اتکاء به اعتماد مردمی و تامین بدهی این افراد از جانب خیرین و نیکوکاران، نسبت به آزادی مددجویان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به مردمی بودن این نهاد افزود: از اعضای هیات مدیره تا بسیاری از گروه‌های افتخاری صلح و سازش فعال در استان‌ها در غالب نیروهای مردمی در این نهاد فعالیت و حضور دارند.

یساقی، مردم نهادی ستاددیه را بزرگترین افتخار این مجموعه اعلام کرد و تصریح کرد: برای حفظ این قدرت و این استقلال از ورود به بسیاری از اقدامات اداری، دوری گزیده و برای نیل به اهداف ترسیم شده در جهت آزادی محکومان آبرومند در قالب کمیته‌های حقوقی ،آموزش و پژوهش و جذب کمکهای مردمی، به دنبال گسترش دامنه حضور نیروهای مردمی در این ستاد هستیم.

در این دیدار که مدیر کل زندانهای خراسان رضوی و مدیرعامل ستاددیه استان  نیز حضور داشتند ، یساقی ضمن بازدید از قسمتهای مختلف ستاد، از نزدیک روند انجام مراحل رسیدگی به پرونده‌های محکومان مالی و زندانیان دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی را مورد بررسی قرار داد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷
تعداد کلیک: ۳,۰۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.