English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نیکوکار شیرازی زمینه آزادی 14 زندانی غیرعمد را فراهم کرد

نیکوکار شیرازی با حضور در ستاددیه شعبه استان فارس و اهدای مبلغی معادل 600 میلیون ریال زمینه آزادی 14 مددجوی تحت حمایت این نهاد مردمی را فراهم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور،  محمدعلی منتخب هدف از این اقدام خداپسندانه را حفظ کانون خانواده آنان دانست و گفت: مددجویانی که به دلیل وقوع جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند نیاز به حمایت بیشتری از سوی نیکوکاران و مسئولان دارند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص محکومان مالی غیرعمد نیازمند یک فرهنگسازی در بین آحاد مردمی هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از این زندانیان نیازمند می‌توانند در بیرون از محبس برای جامعه مفید بوده و شاکیان هم با آزادی این افراد در غالب موارد زودتر به وجه طلب خود دست پیدا می‌کنند.

منتخب، با اشاره به اینکه با آزادسازی زندانیان از فروپاشی خانواده ای جلوگیری می شود افزود: خیرین باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری از خود نشان دهند تا هدف حبس زدایی که در دستور کار مقامات ارشد قضائی قرار گرفته است، به طور مطلوب تحقق یابد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس نیز در سخنانی اظهار کرد: برخی از افراد آبرومند و متدین جامعه به دلیل بدهی ناخواسته و جرائم غیرعمد راهی حبس می‌شوند که حمایت خیران از این افراد موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه و کاهش جمعیت زندان‌ها شده و در یک نگاه کلی به اقتدار بیشتر نظام می‌انجامد.

وی تمکن مالی و ثروت اقتصادی را نعمت و امانت الهی در نزد افراد دانست و افزود: توفیق فراهم کردن زمینه شادی در جمع یک خانواده زندانی نیازمند  ارزش والایی دارد.

سیدر ضا اسکندری  در ادامه با قدردانی از حمایت های مستمر نیکوکاران این استان اظهار کرد: کمک خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیانگر درک درست مردم از مسایل حوزه های اجتماعی، فرهنگی و دینی در جامعه است و حس انسان دوستی مردم ولایتمدار ایران اسلامی و استان فارس را بازگو می‌کند.

وی با بیان این که استان فارس در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور در زمره استان های برتر کشور است، گفت: این استان با همکاری خوب اولیاءدم و طلبکاران از نظر گرفتن تخفیف از شاکیان برای آزادسازی زندانیان، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس با تقدیر از همکاری خوب خیرین خداجوی ایت استان افزود: از طریق همین کمک‌های مردمی از ابتدای سال جاری تا کنون  این ستاد مردمی افتخار داشته تعداد 130 نفر از زندانیان غیرعمد و نیازمند استان فارس را آزاد نماید.

اسکندری ادامه داد: کل پرداختی ستاددیه به این تعداد زندانی از منابع مختلف مبلغ  69 میلیارد و 359 میلیون ریال بوده که لازم به ذکر است، با همت کارکنان ستاددیه و اختصاص وقت بسیار در مذاکره با شاکیان مبلغ 283میلیارد ریال از اصل بدهی این مددجویان گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۳۵
تعداد کلیک: ۲,۳۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.