English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رسیدگی به محکومان سنگین مالی نیازمند زمان بیشتری است

مدیرکل‌ زندان‌های‌ یزد با اشاره به روند طولانی تعدادی از پرونده‌های‌ محکومان غیرعمد گفت: پرداخت تسهیلات به محکومان مالی سنگین به تدقیق بیشتری نیاز نداشته داشته و بالتبع این موضوع با اطاله ناخواسته‌ای همراه است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هیات مدیره ستاددیه شعبه استان یزد با حضور «رحیمی» مدیر آمار و امور رایانه و «کشانی» مدیر هماهنگی امور استان های ستاد دیه کشور در اتاق جلسات دادگستری استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس هیات مدیره ستاد دیه و مدیرکل زندان‌های استان یزد در خصوص برگزاری همایش جشن گلریزان گفت: ما در سنوات گذشته تنها در ۴ شهرستان شاهد برپایی این همایش‌های معنوی بودیم که با همکاری خوب خیرین این جشن‌ها تا ۱۰ شهرستان ارتقا پیدا کرد.

«موسی احمدی» هدف اصلی از برگزاری این سنت حسنه را فرهنگ سازی بیشتر اقشار مردمی اعلام کرد و افزود: در بحث جمع آوری کمک‌های نوع دوستان نیکوکاران همواره این نهاد مردمی در تبیین و تشریح ساده بسیاری از قوانین و مقررات کوشیده است.

وی ادامه داد: در بعضی از مناطق این استان زندانی جرایم غیر عمدی در زندان‌ آن شهرستان وجود نداشت اما با این وجود خیرین آن مناطق از کمک‌های خود به ستاد دیه استان دریغ نداشته و ما نیز در برگزاری این مراسم همواره موضوع پیشگیری و فرهنگسازی را مد نظر داشته‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثریت زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان بدهی با مبالغ بالایی دارند که پرداخت این بدهی‌های سنگین که قابلیت دستگیری از افراد بی‌بضاعت زیادی را دارد برای یک فرد امری نیست که به تدقیق بیشتر نیاز نداشته باشد و بالتبع این موضوع با اطاله ناخواسته‌ای در این ستاد همراه است.

در ادامه مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد در سخنانی گفت: ما در سال گذشته ۱۱۲ زندانی غیر عمد را با کمک مردمی از حبس رهایی داده‌ایم که از این ۱۱۲ زندانی ۸۹ نفر را با پرداخت پنجاه و پنج میلیارد ریال توسط ستاد و مابقی را با ارائه مشاوره و اخذ گذشت رضایتمندانه آزاد گردیده اند.

اسلام افشون افزود: البته برای آزادی این افراد بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال نیاز بود که با کمک کمیته صلح و سازش ستاد دیه شعبه استان و شورای حل اختلاف بیش از ۶۱ میلیارد ریال از این مبلغ با گذشت رضایتمندانه تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به آخرین عملکرد این نهاد در راستای آزادی زندانیان نیازمند تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱ زندانی از محکومین مالی غیر عمد با پرداخت ۱۹ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده‌اند که اصل مبلغ بدهی این مددجویان مبلغی در حدود ۴۳ میلیارد ریال بوده و مابقی از طریق اخذ گذشت تخفیف گرفته شده است.

وی با تقدیر از همکاری خوب نیکوکاران در راستای حبس زدایی در این استان گفت: ماه مبارک رمضان سال جاری مردم نوع دوست یزد ، میبد، اردکان، ابرکوه، بهاباد و تفت در کنار نیکوکاران شهرستان‌های خاتم، مهریز، بافق و اشکذر مبلغی بیش از 6 میلیارد تومان به منظور آزادی زندانیان غیرعمد به این ستاد اهدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۱ محکوم مالی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد واجد شرایط کمک ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این تعداد ۳۱ نفر به دلیل دیه ناشی از  تصادفات رانندگی، ۴۸ نفر به محکومیت مالی چک و ۳۲ نفر هم بابت نفقه و مهریه در حبس هستند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات پیشگیرانه این ستاد گفت: در استان یزد کمیته پیشگیری از وقوع جرم بسیار فعال بوده و در همین راستا هیاتی با عنوان کمیته پیشگیری وقوع جرم تشکیل گردیده که همه مدیران استان و از جمله ستاد دیه استان در آن عضو بوده و از اولویت‌های اصلی این کمیته به محکومان مالی تصادفات رانندگی و مهریه اختصاص دارد.

افشون اضافه کرد: در کنار این اقدامات کمیته‌ای با عنوان تحکیم خانواده در بهزیستی استان نیز تشکیل گردیده که در کنار آسیب‌شناسی بحث طلاق به وضعیت محکومان مهریه و نفقه نیز رسیدگی می‌کند.

w2

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد کلیک: ۲,۴۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.