English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محکومان مهریه دیگر بازداشت نمی‎شوند

رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: محکومان مهریه و مالی دیگر بازداشت نمی‎شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  محمد محقق افزود: تاکنون، اگر کسی محکوم به پرداخت مال (چه بدهی مربوط به مهریه و چه قرض میشد) تا هنگام پرداخت بدهی در بازداشت به سر میبرد، اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده است.

وی ادامه داد: محکومان مالی در صورتی که 30 روز پس از ابلاغ اجرایی صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست اعسار به دادگاه تقدیم کنند، بازداشت نخواهند شد، مگر اینکه دادخواست اعسار به موجب حکم دادگاه رد شود.

رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: طبق این قانون چنانچه محکومعلیه خارج از مهلت 30 روزه صورت تمام اموال و دارایی خودش را به همراه دادخواست احضار به دادگاه تقدیم نماید، دادگاه میتواند با کفیل معتبر یا وثیقه او را آزاد کند.

وی افزود: هدف از اجرای قانون این ضرورت مهم است که زندانها از وجود محکومان مالی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خالی شده و دیگر شاهد بازداشت این قبیل از مددجویان به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی نباشیم.

محقق، تاکید کرد: مردم باید در معاملات و قراردادهای تجاری خود توجه داشته باشند تضمین کافی از طرف مقابل خودشان اخذ کرده و سپس اموال و دارایی‌شان را در اختیار طرف قرار دهند.

رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد، گفت: توصیه میشود با توجه به وضعیت مالی جوانان، مهریههای متناسب متعهد شوند، زیرا اکثر مردان قادر به پرداخت حتی نصف مهریههای سرسام‌آوری نیستند که در سر سفره عقد تعیین کرده‌اند.

وی بیان داشت: در صورتی که مرد قصد داشته باشد دارایی خود را کتمان کند یا اموال خود را به شخص دیگری منتقل کند، در این صورت است که طبق قانون فرد تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و محکوم به حبس می‌شود.

محقق خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال‌جاری 75 نفر  از محکوم مالی این شهرستان به زندان معرفی شده‌اند که 25 نفر از این زندانیان محکومان به پرداخت مهریه بوده‌اند.

 

۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰
تعداد کلیک: ۲,۶۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.