English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تسهیلات کمیته امداد برای زندانیان غیرعمد استان فارس

مدیرکل‌کمیته‌امداد فارس با اشاره به اهمیت آزادی زندانیان‌غیرعمد گفت: برای کاهش جمعیت این مددجویان تسهیلات این مجموعه طبق ضوابط معین به‌صورت وام خودکفایی و قرض‌الحسنه به زندانیان ارائه می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی اللهیاری در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه فارس ضمن اشاره به عواقب تلخ اجتماعی ناشی از حبس سرپرستان خانواده‌های زندانیان غیرعمد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با عنایت به بودجه‌ خاصی که برای این منظور در نظر گرفته با ارائه وام خود کفایی و قرض الحسنه طبق ضوابط تعیین شده می‌تواند در بحث آزادی مددجویان تحت حمایت ستاددیه نیز ورود پیدا کند.

وی فعالیت‌های خداپسندانه کمیته امداد و ستاد دیه را هم راستا دانست و یاد آور شد: کوشش این 2 نهاد مردمی بر این است که با استفاده از امکانات موجود، حبس زدایی را در اولویت خود قرار داده و در جهت ارتقای سطح زندگی خانواده‌های نیازمند بکوشند.

اللهیاری کسب رتبه اول کشوری ستاد دیه این استان را در زمینه اخذ گذشت از شکات، قابل اعتنا خواند و افزود: اینکه ستاد دیه شعبه استان فارس به لحاظ گرفتن رضایت از اولیاءدم و طلبکاران رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده، مایه مباهات همه نهادهای ذیربط استانی است.

در ادامه این دیدار مدیرعامل ستاددیه شعبه استان نیز با تاکید بر تعامل بیشتر با کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هنوز در بین بسیاری از اقشار جامعه این باور نادرست وجود دارد که تمامی زندانیان مجرمان خطرناکی هستند که با نیت مجرمانه راهی حبس شده‌اند که اصلاح این باور خود نیازمند ورود نهادهای مردمی است.

سید رضا اسکندری اضافه کرد: این نگرش باید تغییر کند تا امور آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تسهیل یابد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی و رعایت مقررات در جامعه، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی افزون بر 18 هزار نفر درکشور سالانه جان خود را در سوانح دلخراش رانندگی از دست می‌دهند که روایت این آمار به جای افسوس و اطلاع‌رسانی عمومی نیازمند یک عزم جدی برای کاهش حداقلی این رقم نامطلوب جهانی است. 

مدیرعامل ستاد دیه فارس افزود: براساس اجازه آیات عظام مکارم شیرازی، سیستانی، گلپایگانی، وحید خراسانی و شبیری زنجانی پرداخت تا سقف پنج میلیون ریال از سهم امام برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مجاز می‌باشد.

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۰۶
تعداد کلیک: ۲,۴۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.