English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاددیه در کاهش آسیب‌های‌اجتماعی نقش به‌سزایی دارد

فرماندار همدان گفت: ستاد دیه با حمایت از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد، نقش به سزایی درکاهش آسیب‌های اجتماعی دارد .

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی تعالی با تقدیر از اقدامات ستاد دیه استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، افزود : سنت حسنه آزادسازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده  موجب کاهش مشکلات روانی و معضلات اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می‌شود .

وی اظهار کرد : کمک به هم نوع از آموزه‌های دینی و کارهای پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام بر آن تأکید فراوان شده است .

فرماندار همدان تصریح کرد : تلاش خانواده مددجویان برای امرار معاش یا تأمین وجه به منظور پرداخت بدهی یک مددجو، بعضاً منجر به گرفتار شدن این خانواده‌ها در دام افراد سود جو و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود که برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی ستاددیه در کنار رسالت اصلی خود شایسته است در این زمینه هم به فعالیت بپردازد.

وی پایه گذاری ستاد دیه توسط شهید لاجوردی را اقدامی بزرگ و قابل ستایش دانست و گفت : کار در ستاد دیه به لحاظ معنوی و اخروی از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و این نهاد مردمی با اتکا به اعتماد عمومی از بدو تاسیس تا کنون دستگیر هزاران مددجوی بی بضاعت و آبرومند بوده است.

تعالی، اضافه کرد : فعالان در این مجموعه با تعامل فی مابین خود با شاکیان و طلبکاران ضمن جلب کمک‌های مردمی شرایط رضایت و بازگشت مددجو را به آغوش خانواده فراهم می‌کنند .

فرماندار همدان یادآور شد : کثرت خیرین شهر همدان از نقاط قوت و درخور توجه این شهر است که در زمینه‌های مختلف به مسائل اجتماعی ورود پیدا کرده و کمک حال خانواده‌های نیازمندان دربند هستند.

وی افزود: در امور خیریه حفظ حیثیت و آبروی افراد از اهمیت زیادی برخوردار بوده که این مهم در فعالیت خالصانه مجموعه ستاد دیه استان به طور کامل مشهود است .

وی تأکید کرد : تعیین میزان مهریه، گسترش فرهنگ استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه، دقت نظر کافی در هنگام امضای اسناد رسمی، دقت در صدور یا ضمانت چک و دیگر اسناد مالی از جمله نکاتی هستند که به منظور کاهش و پیشگیری از جرایم غیر عمد باید مورد توجه هم استانی‌ها و هموطنان عزیز ما قرار گیرد .

فرماندار شهرستان همدان اظهار امیدواری کرد تا با نگاه به آموزه‌های دینی
۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۰۷:۲۸
تعداد کلیک: ۲,۰۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.