English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 120 میلیونی خیرین بهابادی‌ها به زندانیان غیرعمد

مردم نوع دوست شهرستان بهابادی که برای نخستین بار میزبان همایش گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد بودند، کمک یک میلیارد و 200 میلیون ریالی خود را به ستاددیه اهدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان جشن گلریزان آزادی مددجویان جرایم غیر عمد استان یزد با حضور معاون اداره کل زندانهای استان، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و بازرس ستاد دیه و جمعی از خیرین در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار بهاباد با بیان اینکه امر کمک به مستمندان در اسلام اهمیت زیادی دارد، افزود: نیکوکاری در دین مبین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هرکس به میزان دارایی خود موظف به اقدام در این امر حسنه گردیده است.

عباس اقبال افزود: این جشن‌های گلریزان در راستای اشاعه فرهنگ علوی و با نگاه تحکیم بنیان خانواده صورت گرفته و در راستای آن خانواده‌های بسیاری از گرفتاری رهایی جسته و محکومان نامید بسیاری از بند حبس استخلاص یافته‌اند.

وی برگزاری این محافل مردمی و معنوی را در حمایت از بنیان خانواده و تحکیم یک جامعه اعلام کرد و گفت: دستگیری از کسانی که به علت عدم استطاعت مالی و بضاعت کم مالی روانه زندان شده‌اند، معامله‌ای است الهی که اجر و پاداش آن تنها در نزد باری‌تعالی است.

امام جمعه بهاباد نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه انفاق به هم نوع از تاکیدات دین مبین اسلام و بر گرفته از تاکیدات ائمه معصومین (ع) است اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم به نحو شایسته سنت حسنه احسان و نیکوکاری را بیش از پیش در جامعه  ترویج داده و این مهم را برای همه اقشار اعم متوسط و مرفه جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی افزود: ماه رمضان ماه خودسازی و بخشش است و کسانی که در این ماه بخشیده می‌شوند قطعاً مورد بخشش خداوند نیز قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه در خصوص جشن گلریزان نیز گفت: برپایی جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کاربسیار پسندیده‌ای است که مورد لطف خداوند است و افرادی که در این مسیر حرکت می کنند باید قدر خود را بدانند

در این مراسم معاون اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد در سخنانی به  تشریح شکل گیری ستاد پرداخت و گفت : این نهاد مردمی از سال ۸۳ در این استان تشکیل و تا کنون تعداد ۸۸۰ نفر زندانیان جرائم غیر عمد را با پرداخت بدهی  ۱۸۵ میلیارد ریالی از زندان آزاد کرده است.

محمد سلیمی افزود: هدف از برگزاری جشن‌های گلریزان علاوه بر پیشگیری جمع آوری کمک‌های مردمی جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد بوده و بیشتر به دنبال پیشگیری و آگاه سازی جهت جلوگیری از ورودی افراد به زندان هستیم.

وی به آزادی زندانیان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت : در سال ۹۳تعداد ۸۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمدبا پرداخت ۵۵  میلیارد ریال ودر اوایل سال جاری  ۲۱ نفر دیگر از زندان با پرداخت ۱۳ میلیارد ریال آزاد شدند.

سلیمی تصریح کرد :در استان یزد در هر سال ۷۰۰۰ نفر وارد زندان می‌شوند که تعداد قابل توجهی از این جمعیت کیفری توسط ستادیه و کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی از بند حبس رهایی می‌یابند.

وی افزود : در حال حاضر ۱۲۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان به سر می برند که برای آزادی این ۱۲۲ زندانی مبلغی در حدود ۱۳۰میلیارد ریال نیاز است.

۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۸
تعداد کلیک: ۳,۰۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.