English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان‌غیرعمد اردبیلی در گرو اعتبار 20 میلیاردی است

مدیر عامل ستادیه شعبه استان اردبیل گفت: آزادی۴۳۴ زندانی غیرعمد این استان در گرو پرداخت اعتباری معادل 20 میلیارد تومان است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان بدهکار جرائم مالی غیرکلاهبرداری جعفرآباد با حضور جمعی از مسئولین و خیرین در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رییس کل دادگستری جعفرآباد مغان در سخنانی گفت : هرفردی که به دلیل محکومیت مالی و جرایم غیر عمد راهی زندان می‌شود تنها خود این فرد زندانی درگیر مشکلات روحی و عاطفی قرار نگرفته بلکه تمامی اعضای خانواده شخص زندانی نیز درگیر مصائب تلخ و گاه جبران ناپذیر فردی و اجتماعی نیز هستند.

خالق خواه افزود: عمده افرادی که در قالب محکومان مالی در زندان به سر می‌برند مربوط به دریافت کنندگان تسهیلات کلان بانکی، متعهدین ناتوان مهریه  ومحکومان تصادفات رانندگی هستند که در بحث سوانح رانندگی از بد حادثه بیمه‌نامه خودرو آنها تمام شده و یا خودشان در این زمینه قصور و کوتاهی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نفس کار در ستاددیه آزادی زندانیان دربندی است که تنها بدهکار هستند و نه بزهکار که امید است با اطلاع از ایم مهم نیکوکران شریف استانی با مساعدت مالی خود زمینه آزادی این مددجویان واجد شرایط کمک را فراهم نمایند.

حجت‌الاسلام مرادی، امام جمعه موقت شهر جعفراباد نیز جشن گلریزان این شهر را نمایش بزرگ سخاوت اسلامی اعلام کرد و افزود: با توجه به فرامین قرانی، پرداخت زکات امر واجب الهی است و هر کس به این امر پرداخت زکات معین موظف گردیده است که نیکوکاران جعفرآباد نیز در راستای این تکلیف الهی با حضور معنوی خود در این محفل شرکت کرده و به قدر وسع خود در اقدام خداپسندانه و انساندوستانه آزادی محکومان نیازمند و آبرومند استان مشارکت خواهند جست.

وی با تشریح ویژگی‌های زمان ظهور امام عصر عج‌الله اظهارکرد:در آن زمان به قدری پرداخت زکات زیاد خواهد بود که هیچ گونه نیازمندی پیدا نخواهد شد.

امام جمعه موقت جعفرآباد از مردم خواست به زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند که نیاز مبرم به کمک‌های مالی دارند مساعدت شود تا با آزادی این افراد شاهد خوشحالی همسر و فرزندان این مددجویان باشیم.

در ادامه این مراسم مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان اردبیل ضمن قدردانی از حضور پرشور اهالی جعفرآباد، گفت: آمار زندانیان مهریه در شهر جعفرآباد به طور غیرقابل باوی افزایش یافته است که در این زمینه اقدام فوری و لازم همه مسئولین مورد نیاز است.

وی از آزادی ۱ نفر  از زندانیان جرایم غیر عمد این شهر در عید سعید فطر خبر داد و گفت: با پرداخت ۲ میلیون تومان جریمه این زندانی، عید فطر امسال یکی از سرپرستان خانواده که چند ماه پیش به دلیل یک حادثه‌‎ کارگاهی روانه زندان شده بود با همت خیرین استانی آزاد و در این روز باشگوه در کنار خانواده خود خواهد بود.

انزابی  تصریح کرد: آمار زندانیان جرایم غیر عمد استان سال گذشته ۳۱۸ نفر بود  که با پرداخت بدهی ۱۵ میلیارد تومان این محکومان در مناسبت‌های مختلف این افراد از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه اردبیل با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۳۴ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح این استان به سر می‌برن، خاطر نشان کرد: مجموع بدهی این زندانیان نیازمند ۲۰میلیارد تومان است که برای رهایی این مددجویان حمایت همیشگی نیکوکاران و همکاری شکات و طلبکاران مورد نیاز است.

۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۰۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.