English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان بوشهر رهایی 7 مددجوی غیرعمد را به دنبال داشت

در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر زمینه آزادی 7 مددجوی نیازمند فراهم شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این مراسم معنوی که با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس کل دادگستری، فرماندار، بخشدار و مدیران اجرایی و قضایی بوشهر در محل زندان مرکزی این شهر برگزار شد، خیرین با اهدای یک میلیارد و 390 میلیون ریالی خود موجبات آزادی 4 محکوم مالی غیرکلاهبرداری و 3 زندانی محکوم به پرداخت دیه را فراهم کردند.

در ابتدای این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اثرات معنوی و مادی انفاق گفت: در متون فاخر دینی یکی از کارهای ارزشمند به ارمغان آوردن شادی برای مومنان است که در این راستا دستگیری از زندانیان آبرومند بیش از هر اقدام دیگری مسرت‌بخش جمع خانواده‌های چشم انتظاری است که در اثر یک اتفاق ناخواسته سرپرست خود را از دست داده‌اند.

آیت الله غلامعلی صفایی، افزود: امروز همان اندازه که کمک به یک محکوم غیربزهکار منشاء خیرات بسیاری در خود خانواده این زندانی و نیز جامعه می‌شود، متقابلا عدم مساعدت به افراد گرفتار، مشکلات بزرگی را دامنگیر جامعه اسلامی خواهد ساخت.

معاون ستاد دیه کشور نیز با حضور در این مراسم ضمن اعلام وضعیت مددجویان غیرعمد در کشور اظهار کرد: برای نخستین بار پنج تن از مراجع عظام تقلید پرداخت بخشی از سهم امام برای آزادی زندانیان غیرعمد را مجاز اعلام کردند.

محمد علی ساری با اشاره به اینکه مدت زمان اعلام شده برای این استفتائات تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود، افزود: براساس اجازه آیات عظام مکارم شیرازی، سیستانی، گلپایگانی، وحید خراسانی و شبیری زنجانی پرداخت تا سقف پنج میلیون ریال از سهم امام برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مجاز می‌باشد.

وی با اعلام این خبر که ستادهای دیه استانی تا پایان ماه رمضان میزبان 260 جشن گلریزان در کشور خواهند بود، اظهار کرد: امید است با برگزاری این تعداد همایش گلریزان زمینه آزادی زندان جرایم غیرعمدی زیادی فراهم شود.

گفتنی است هم اکنون 149 نفر زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 170 میلیارد ریالی در سطح زندان‌های استان بوشهر تحمل کیفر حبس می‌کنند.

s3

aa

353

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳
تعداد کلیک: ۲,۱۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.