English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دغدغه آزادی محکومان غیرعمد به ماه رمضان خلاصه نشود

امام جمعه پاکدشت در جشن گلریزان این شهرستان گفت: نباید کمک به آزادی زندانیان غیرعمد منحصر به ماه رمضان شده و از دغدغه استخلاص این افراد در طول سال و در دیگر مناسبت‌های دینی و ملی غافل باشیم .

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان پاکدشت با حضور قاسمی فرزاد فرماندار، فرهاد بشیری نماینده مجلس و جمعی از مدیران و مسئولان قضایی و اجرایی پاکدشت و خیل خیران خداجوی این شهرستان در شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به همت ستاددیه شعبه استان تهران برپا شده بود، امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به جایگاه معنوی دستگیری از نیازمندان گفت: ماه مهمانی خدا فرصت مغتنمی است که مومنان با استفاده از فیوضات آن به خودسازی و حل مشکلات اجتماعی پیرامون خود توجه بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام لزومی برپایی همایش‌های گلریزان را نمود عینی این توجه در جامعه دانست و افزود: یکی از اقداماتی که طی سال‌های اخیر در کشور نهادینه شده و شهرهای مختلفی در برگزاری باشکوه آن اهتمام دارند، همین جشن‌های گلریزانی است که به منظور رهایی افراد نیازمند در بند پیوند دهنده دل‌هایی آسمانی می‌شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که البته نباید کمک به آزادی زندانیان غیر عمد نباید منحصر به ماه مبارک رمضان شود بلکه در طول سال نیز دغدغه آزادی افراد بی بضاعت بایستی در بین عموم وجود داشته و به باشکوهی مراسم برگزار شده در رمضان المبارک در سایر مناسبت‌های دینی و ملی نیز میزبان این گردهمایی‌ها باشیم.

امام جمعه شهرستان پاکدشت خاطر نشان کرد: ستاد دیه در طول 25 سال فعالیت خود همواره گام‌های موثری را برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند برداشته و در مجموع حرکت این ستاد حرکت ماندگاری است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که هم اکنون در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد آن است که باید زمینه اشتغالزایی زندانیان پس از آزادی از زندان را فراهم کرد تا هم در جهت رفع مشکلات خانواده موفق باشند  و هم در جامعه جرم و جرایم  کاهش یابد.

کفتنی است هم اکنون حدود ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت‌های ناشی دیه و بدهی مالی در شهرستان پاکدشت در حبس به سرمی‌برند که آزادی این افراد به همکاری شکات و مشارکت حداکثری نیکوکاران نیازمند است.

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۴۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.