English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جمعیت زندانیان غیرعمد زیبنده کشور نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمعیت زندانیان غیرعمدی که در اثر فقر و ناتوانی مالی به سادگی روانه حبس شده‌اند، زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر گسترش فرهنگ دستگیری از مستمندان در قالب برگزاری جشن‌های گلریزان گفت: متاسفانه برخی از هزینه‌های کلان در اموری صرف می‌شود که جنبه تشریفاتی دارند حال اینکه با صرف همین اعتبار می‌توان بسیاری از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد را از نگرانی بیرون آورده و آزادی را به افرادی آبرومند که به دلیل عدم توانایی در حبس به سرمی‌برند هدیه داد.

وی افزود: هر اندازه زندان‌ها خلوت‌تر باشند شئونات جامعه رو به بهبود خواهد رفت و همان قدر که زندانی در زندان درگیر مسائل و مشکلات روحی و روانی خاص خودش باشد چندین برابر این مصائب و مشکلات را خانواده‌های زندانیان متحمل خواهند شد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در شرایطی که دولت در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار ندارد باید جلوی برخی هزینه‌های غیرضروری در کشور گرفته شده و همین اعتبار در مساعدت به زندانیان دربند و سرپرست خانواده‌های چشم انتظار این افراد اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: کمک خیرین به  زندانیان جرایم غیرعمد کمک به شخص مجرم نبوده بلکه کمک به افراد آسیب دیده‌ای است که اگر حمایت نشورند صدمات وارده به آنها و خانواده‌های آنها ممکن است سلامت و صلابت نظام را به مخاطره اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شاخصه مهم جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع را احساس مسئولیت انسانها نسبت به یکدیگر در رفع مشکلات دانست و گفت: هر چند در بسیاری از مکاتب رسیدن به ثروت و قدرت بدون توجه به دیگران اصل است اما در دایره حکومت اسلامی این تعاریف بسیار متفاوت و به دور از منفعت فردی و گروهی تفسیر شده است.

s3

امام جمعه اراک با تقدیر از کرامت برخی شکات در گذشتن از حقوق حقه خودشان افزود: سال گذشته نیمی از 220 میلیارد ریال بدهی زندانیان غیر عمد در استان مرکزی با گذشت شاکیان محقق شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری هم تعداد 296 نفر با بدهی 300 میلیارد ریال در زندانهای استان مرکزی هستند که به طور تقریبی 100 میلیون ریال برای آزادی هر نفر مورد نیاز است که اگر 50 درصد این مبلغ با گذشت شاکیان محقق شود 150 میلیارد ریال هزینه کل برای آزادی این افراد خواهد بود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تقدیر از اقدامات حبس زدای دستگاه قضاء گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری دولت و مجلس به سهم خود باید تدبیر کنند تا افرادی که واقعا در اثر فقر و ناتوانی با مشکلات مواجه هستند، به سادگی روانه زندان نشوند که این اقدام زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۱۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.