English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مجازات حبس محکومان غیرعمد بوشهری با تعلیق اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری بوشهر در جشن گلریزان رهایی زندانیان غیرعمد این استان گفت: به دلیل اثرات مخرب اجتماعی لازم است اجرای مجازات حبس محکومان جرائم غیرعمد دراستان بوشهر با تعلیق همراه باشند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  علی جمادی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد، به مفهوم مصطلح مجرم به حساب نمی‌آیند،  اظهار کرد: این زندانیان کسانی هستند که بیشتر به خاطر محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری و ناتوانی در پرداخت دیون و تعهدات مالی گرفتار مجازات حبس شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ایام سال با رشد چند برابری همراه است، گفت: از دیدگاه قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی دستگیری از نیازمندان  است که در این ماه ضیافت الهی خوب است همه افراد به قدر وسع خود سهیم در این امر خیر و بویژه مساعدت در امر آزادی محبوسان آبرومند شوند.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر با بیان اینکه مجازات برخی از جرائم باید با تعلیق اجرای شوند، تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات برای برخی ازجرایم مجازات حبس پیش بینی شده که نیاز است با تعلیق اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد افرادی که به زندان معرفی می‌شوند مستحق حبس نیستند، گفت: حبس متهمان جرائم غیرعمد مالی اثرات نامطلوبی در جامعه و خانواده افراد داشته که توجه به این امر از سوی همه متولیان امر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 149 نفر از زندانیان استان بوشهر را محکومان مالی تشکیل می‌دهند گفت: بدهی این افراد 170 میلیارد ریال است که امیدواریم با جمع آوری کمک‌های خیران این افراد به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

در ادامه این مراسم معاون اجرایی ستاددیه کشور  با اشاره به نقش مهم جشن گلریزان در ماه رمضان تصریح کرد: این جشن نقش تاثیرگذاری در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته است به طوری که تاکنون بیش از 7 هزار و 600  نفر زندانی جرائم غیرعمد شامل حوادث کارگاهی، محکومان مالی، نفقه و مهریه و حوادث رانندگی با مشارکت خیران و گذشت شکات از زندان آزاد شده‌اند.

www.ipro.ir

محمدعلی ساری با اشاره به اینکه مراسم جشن گلریزان در کشور افزایش یافته گفت: امسال 258 جشن گلریزان در کشور برگزار شد و این در حالی است که سال قبل 173 جشن برگزار شده بود که این خود نشان موفق بودن این برنامه مشارکتی و خیرخواهانه است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در ماه مهمانی خدا میزبان 24  مراسم گلریزان بوده و هست، یادآور شد: استان بوشهر با این تعداد جشن گلریزان رکوردار همایش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

w3

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱
تعداد کلیک: ۳,۶۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.