English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس 2 هزار محکوم مهریه نیازمند آسیب شناسی است

مدیر عامل ستاد دیه کشور در سفر استانی خود به خوزستان گفت: مسئله مهمی که امروز ما در کشور داریم و جا دارد ضمن آسیب شناسی در مورد آن اقدام اساسی شود موضوع حبس 2 هزار نفری زندانیان مهریه است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  اسدالله جولائی مدیر عامل ستاد دیه کشور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «طمع زندگی» سیمای خوزستان اظهار کرد:  وقتی اسم ستاد دیه می‌آید نام شهید لاجوردی بزرگوار در ذهن ما متبادر می شود. شهید بزرگواری که با درک بسیار عمیقی از شرایط زندانیان جرائم غیرعمد، کمک مردم برای آزادسازی این محکومان نیازمند را پایه گذارد و در ادامه ستاد دیه در ماه مبارک رمضان ۱۳۶۹ تاسیس شد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و بخشش الهی است. همان طور که ما هر روز در ادعیه ماه مبارک از خدای متعال می خواهیم که «اللهم فک کل اسیر»  در همین زمینه شهید بزرگوار لاجوردی رحمه‌الله‌علیه نیزبا عنایت به همین موضوع اعلام کرد که زندان برای آدم‌های خوب جای خوبی نبوده و برای همن امر همکاری مردم و مسئولین برای استخلاص سریع و البته شناسایی دقیق این افراد از جمله الویت‌ها است.

جولایی افزود: شهید لاجوردی به عنوان رئیس وقت سازمان زندانها معتقد بودند یک عده از انسان‌ها هستند که نماز شب هم می‌خوانند اما اکنون به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان هستند که برای رهایی این افراد نباید حتی یک روز با تاخیر اقدام کرد.

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به عملکرد ستاددیه در طول 25 سال فعالیت یاآور شد: در این مدت بیش از ۸۵ هزار نفر با همت مردمی از بند حبس آزاد شدند که در طول این سالها از حمایت شخص رهبر معظم انقلاب و مسولین دلسوز نباید غافل بود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس همه ۲۹۰ آن به نوعی عضو ستاد دیه هستند همگی همواره به این نهاد مردمی محبت داشته و دارند که از زحمات تمامی این بزرگواران در اختصاص بودجه و تصویب قوانین پیشگیرانه و اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث در همین فرصت تشکر می‌کنم.

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت : مسئله مهمی که امروز ما در کشور داریم و جا دارد روی آن اقدام اساسی شود موضوع مهریه است.

وی با بیان اقدام این ستاد در آشتی دادن ذوج‌های در حال طلاق افزود:  در چند روز گذشته جوانی از روستا به دفتر بنده مراجعه کرده که شغل وی کارگری فصلی بود، از وی پرسیدم میزان بدهی شما چقدر است  کهگفت ۷ هزار سکه !

232

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۷
تعداد کلیک: ۲,۲۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.