English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 7 میلیاردی نیکوکاران البرزی و آزادی 66نفر زندانی

زندانی گلریزان
جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد استان البرز با جمع‌آوری کمکی 7 میلیارد ریالی زمینه آزادی 66 محکوم غیرعمد تحت حمایت ستاددیه را فراهم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، همایش گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استاد البرز با حضور نیکوکاران البرزی، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضایی و استانی در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج در سخنانی اظهار کرد: برخورد با کسی که مُخل نظم عمومی است یا هنجارشکنی می‌کند، بر عهده دادستان است، همچنین دادستان باید این شخص را تحت تعقیب قرار داده و مجازات این افراد را با قاطعیت تعیین کند اما در بسیاری از جرائم که سوء نیتی وجود ندارد و تعمد مجرمانه‌ای موجود نیست تلاش بر این است که مجازات با یک دورنگری و با عنایت به شرایط اجتماعی و موقعیت شخصی افراد صادر شود.

شاکرمی حمایت از حقوق شهروندان و عامه مردم یا افرادی که در زندان گرفتار شده اند، را وظیفه دادستان اعلام کرد و گفت: دفاع از حقوق افراد جامعه در قالب تامین امنیت یا حتی دفاع از حقوق خانواد‌ های زندانیان می‌تواند از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کرده و از گرفتار آمدن خانواده‌های بسیاری در منجلاب معضلات فردی و اجتماعی پیشگیری کند.

وی با توضیح این که باید امکانات اصلاح زندانیان در جامعه فراهم شود، افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توسط دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش از جمله مواردی هستند که می‌توان در فراهم آوری زمینه اصلاح زندانیان کمک کند.

در ادامه محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از پایان حبس  ۳۸۰ زندانی در بند غیر بزهکار زندان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در صدد هستیم انشاالله امشب در این مراسم زمینه آزادی حداکثری این افراد را با عنایت با کمک‌های مردمی فراهم کنیم.

خزانه دار ستاددیه شعبه استان البرز ادامه داد: این افراد از بد حادثه گرفتار محکومیت حبس شده‌ و به  دلیل جرم غیر عمدی، روزهای سختی را در زندان سپری می‌کنند که امید است با کمک مردم خیرین خحداجو در روزهای منتهی به عید سعید فطر موجبات آزادی همه واجدین شرایط آزادی فراهم شده و این افراد ناتوان مالی تا این مناسبت بزرگ به آغوش خانواده‌های چشم انتظار خود باز گردند.

وی میزان بدهی ۳۸۰ زندانی غیر بزهکار این استان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم جمع آوری حداقل ۱۰ درصد از میزان بدهی این افراد است.

وی در پایان به کمک‌های خیرین نوع دوست در آزادی زندانیان غیرعمد، اشاره کرد و افزود: نقش کمک‌های مردمی در زندگی خانواده‌های زندانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که بسیاری از این افراد برای نمونه ممکن است به دلیل آتش سوزی محل فعالیت خود آن هم در هنگام اتمام مهلت بیمه کاری و آن هم به سبب بی احتیاطی یکی از کارگران راهی زندان شده باشد.

در این مراسم دو تن از نیکوکاران ملائک کردار این استان با تقبل بدهی ۶۶ زندانی زمینه آزادی این افراد در بند حبس را فراهم کردند.

d5

v4

b5

c4

z3

z2

۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴
تعداد کلیک: ۲,۵۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • اکبر نساج نجف آبادی
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۲۱:۵۱
  • 0
  • 0
    0

سلام اینجانب نیز در حال حاضر به دلیل عجز وناتونی از پرداخت مهریه ونقه در زندان مرکزی اصفهان دستگرد تحمل کیفر مینمایم مهریه ونفقه اینجانب بالغ بر دویست میلیون بوده ولی جدیدا همسر اینجانب به مبلغ پنجاه میلیون رضایت داده اند دارای فرم در ستاد دیه میباشم اما
ستاد هنوز هیچگونه اقدامی جهت آزادی اینجانب انجام نداده اما با این همه دعای خیر من وافرادی چون من بدرقه راهتان باشد


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.