English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جشن‌های رهایی در استان اردبیل

پس از برپایی همایش‌ گلریزان شهرستان‌های خلخال و سرعین، جشن آزادی زندانیان غیرعمد استان اردبیل با حضور نیکوکاران نیک اندیش و هنرمندان نام آشنای استانی و کشوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این همایش معنوی که در محل خانه معلم اردبیل برگزارشد، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس هیأت مدیره ستاددیه در سخنانی اظهارکرد:هر چند این ستاد با اتکاء به مساعدت‌های مردمی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی زمینه آزادی بسیاری از محکومان نیازمند واجد شرایط را آزاد کرده اما در شرایط فعلی به دلیل اثر گذشت در کاهش مبالغ بسیاری از پرونده‌ها بیش از هر موعدی نیازمند همکاری معتمدین و خیرین استان در زمینه برقراری صلح و سازش نیازمند است.

اسکندرزاده افزود: این ستاد با تخفیف گرفتن یا اخذ گذشت از شاکیان تلاش می‌کند ضمن رعایت حال طفین دعوی تا حد امکان از میزان بدهی و یا دیه محکوم شده بسیاری از مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی بکاهد.

z1

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در ادامه با بیان اینکه ستاد دیه یک تشکیلات کاملا مردمی است، اظهار کرد: ستاد دیه با دعوت از خیرین و واحدهای مصالحه برای آزادی زندانیان غیرعمد تلاش کرده و در سال‌های اخیر با استکاف از دریافت بدوجه سالیانه در صدد است با حمایت صد درصدی مردم نوع دوست کشور به اقدام خداپسندانه خود بپردازد.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی ادامه داد: افراد نباید به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی و دیه در حبس باقی مانده و انسان‌هایی که بخاطر مسائل مالی به زندان می افتند، نباید به این دلیل در زندان باقی بمانند؛ چراکه مشکلات اخلاقی و فرهنگی زیادی در زندان‌ها متوجه این افراد می شود.

x3

وی ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم فراموشی خانواده‌های زندانیان، گفت: سال گذشته بیش از ۳۱۸ تن در اردبیل از زندانیان غیرعمد آزاد شدند که این نشان از همدلی و همزبانی موجود در این استان است.

جشن گلریزان خلخال

جشن گلریزان شهرستان خلخال با حضور اقشار مختلف مردم و خیرین و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن مجمع فرهنگی ارشاد خلخال برگزار شد.

در این همایش عمومی که در محل سالن وزارت فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، مدیرعامل ستاددیه شعهبه استان اردبیل در سخنانی گفت: اهتمام مردم این استان در امر آزادی محکومان غیرعمدی به قدری است که امروز با جسارت می‌توان گفت این سنت حسنه امروزه به یک وظیفه اجتماعی برای مردم شریف این استان تبدیل شده که حضور پر شور مردم و مسئولین نیز موید این اعدا است.

مسعود انزابی خاطر نشان کرد: با همت نیکوکاران ۳۸ تن از محکومین غیر عمد این شهرستان با مجموع بدهی بالغ بر ۳ میلیارد تومان در سال گذشته از بند حبی استخلاص یافتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 318محکومین غیرعمد توسط ستاد دیه استان شناسایی و از محل همین کمک‌های انساندوستانه آزاد شده‌اند، گفت: بدهی محکومین غیر عمد استان، در سال ۹۳ بالغ بر ۱۵ میلیار تومان بوده که بخش عمده‌ای از این مبلغ توسط خیرین و ستاد دیه استان تهیه گردید.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام رشتبری امام جمعه شهرستان خلخال ضمن قدردانی از خیرین شهرستان و ستاد دیه استان  اظهار کرد : خیرین شهرستان خلخال در جشن گلریزان امسال بیش از ۱۲۶میلیون تومان برای امر آزادی مددجویان نیازمند جرائم غیرعمد کمک نقدی داشته‌اند که این میزان کمک مردمی در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

جشن گلریزان شهرستان سرعین

جشن گلریزان شهرستان سرعین با حضور امام جمعه، روحانیون، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از خیرین و مسئولین استانی  در محل مسجد جامع سرعین برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان سرعین در آئین جشن گلریزان این شهرستان در سخنانی اظهار کرد: ستاد دیه با شفاف‌سازی پرداخت‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع از آزادسازی زندانیان توانسته است از اعتبار و جایگاه خوبی در نزد مردم برخوردار شود که حضور پرشور و کمک رو به رشد خیران گواه بر این مدعا است.

ذوالقدر، با اشاره به فرایند آزادسازی زندانیان توسط ستاد دیه گفت: مردم شهرستان سرعین همواره به نیک‌نظری و اهل خیر بودن شهره بوده‌ و امیدواریم که این کمک‌ها به جشن گلریزان‌های مرتبط با ماه رمضان ختم نشود و در طول سال به شکل مستمر و مداوم این اقدام حسنه تداوم ادامه داشته باشد.

وی از جمع‌آوری کمک ۵۱۰ میلیون ریالی توسط مردم خیر و نیکوکار شهرستان سرعین برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در قالب جشن گلریزان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا عید فطر زمینه  آزادسازی تعداد 10 زندانی غیرعمد این شهرستان را فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد گلستانی، از علمای برجسته منطقه نیز با اشاره به نقش حسنات جاریه در تکامل معنوی انسان‌ها گفت: بهترین خیرات آن است که بی‌منت و در زمان حیات انسان انجام شود و حالا که فرصت داریم بایستی با شاد کردن دلهای خانواده‌ این مددجویان و آزادی زندانیان معسر رضایت الهی را به‌دست آورده و این فرصت را برای خودسازی از دست ندهیم.

وی با اشاره به اهمیت خلوص نیت در کمک به مستمندان تصریح کرد: مهم نیست چه میزان کمک در راه رضای خدا پرداخت می‌کنیم بلکه مهم این است که برای رضای خداوند و در مسیر فرمان او این انفاق‌ و ایثارها انجام می‌شود.

 

این روحانی و عالم برجسته کمک برای آزادسازی زندانیان را یکی از امور خیریه مهم برشمرد و اظهار کرد: این امر موجبات پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده را فراهم می‌آورد.
۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۴۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.