English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذر از قانون؛ ریشه معضلات اجتماعی

نماینده مردم شهرستانهای باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در جشن گلریزان گفت: یکی از معضلات موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران زندانیان و اتفاقات منجر به زندانی شدن افراد است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، همایش گلریزان ستاد دیه شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم شهرستانهای باشت و گچساران، فرماندار، مدیر کل زندانها و مسؤلین قضایی و دستگاههای اجریی ، اصحاب رسانه و خیرین ونیکوکاران در سالن کارگری شرکت نفت برگزار گردید.

در این جشن غلامرضا تاجگردون گفت: امیدوارم بتوانیم از طریق زبان ، عمل و رفتارمان گوشه ای از معضلات و مشکلات جامعه که زندانیان نیازمند مالی در اولویت آن قرار دارند را حل نمائیم.

وی موضوع اختصاص بودجه به زندان ها را کار بسیار دشواری توصیف کرد و گفت: یکی از معضلات موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران زندانیان و اتفاقات منجر به زندانی شدن افراد است فارغ از هزینه های اقتصادی ، همیشه در بودجه زندانها چالش هست و تنظیم هزینه و بودجه زندان سخت است با توجه به شرایط آن.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه ، تصادف و غفلت همراه آدمی است گاهی بر اثر امور ذکر شده فردی دچار رفتاری شده و راهی زندان میشود و این یک اتفاق است و در این بین علاوه بر معضلات فرد زندانی خانواده وی دچار مشکل و معضل می شود که یکی از اموری که به آن می بایست توجه شود جلوگیری از هم گسیختگی خانواده ها است و لذا با کمک خیرین و نیکوکاران جهت آزادی سرپرست زندانی رضای حق تعالی  و خشنودی خانواده زندانی را بدست آوریم.

تاجگردن در ادامه افزود: باید در رفتار فردی و اجتماعی خود تغییر ایجاد کنیم تا بر اثر غفلت و بی توجهی به قانون دچار زندان نشویم که حجم زیادی از زندانیان زندانهای کشور و مشکلات اجتماعی گذر از قانون و بی توجی به این امر است.

دهقانی رئیس دادگستری شهرستان نیز در این مراسم گفت: مشارکت در این امر خداپسندانه یعنی کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند نشانه اعتقاد دینی ماست که اجر خدای متعال و خشنودی خلق را به دنبال خواهد داشت.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نموده و افزود: در کلام اخیر مقام معظم رهبری یکی از محورهای ترسیمی و تنظیم برنامه توسعه ششم زمینه های مناسبی برای کاهش جمعیت کیفری در زندانهاست که امید وارم زندان  به عنوان آخرین حربه استفاده شود و آمار زندانیان کاهش یابد.

رحیمی فرماندار گچساران نیز در این جشن گلریزان گفت: با توجه به آیات و روایات واحادیث وارده کمک به نیازمندان و انفاق به همنوعان یکی از مجاهداتهای فی سبیل الله است که گرفتاری مسلمانان و افراد در بند را نجات می دهد لذا از شما خیرین و نیکوکارن خواهشمندم که به این امر توجه ویژه ای داشته باشید و از مال و مکنتی که خدا به شما ارزانی داشته در راه خدا صرف نمائید.

شایان ذکر آنکه در این جشن کمکهای نقدی خیرین و نیکوکاران جهت کمک به آزادی زندانیان نیازمند شهرستان گچساران جمع آورشد.

۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۶:۳۶
تعداد کلیک: ۲,۱۳۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.