English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند مشارکت همگانی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند مشارکت همگانی است

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جبارزاده در کمیته برگزاری جشن گلریزان استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به زندانیان مستمند نیازمند صحنه‌های معنوی و عاطفی می‌آفریند که رضای الهی و اجر اخروی را برای عامل آن به دنبال دارد.

وی خواستار مشارکت نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی و واحدهای صنعتی و تجاری در امر آزادی محکومان غیرعمد عمد این استان شد و خاطر نشان کرد: عبادت تنها روزه و نماز نیست، بلکه مشارکت در کمک به نیازمندان با قصد قربت هم عبادت است .

جبارزاده اظهار کرد: هر فردی که موجب آزادی زندانی نیازمندی شود، در واقع موجب نجات خانواده او نیز شده و به نوعی آنان را از گرفتاری در انواع آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی رهایی می‌بخشد که الحمد لله در سال های اخیر خدمات ستاد دیه و مشارکت خیرین در دستگیری ازاین قشر آسیب پذیر چشمگیر وقابل افتخار بوده است .

مدیر کل زندان های آذربایجان شرقی نیز در سخنانی گفت: خانواده‌های زندانیان دچار مشکلات اقتصادی قابل توجهی هستند و  عده‌ای از آنها حتی با ماهانه کمتر از چهار میلیون ریال امرار معاش می‌کنند .

علی بنی هاشمی، افزود : هم اکنون 148زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان گرفتار هستند که نیازمند اعتبار 60 میلیارد ریالی برای آزادی هستند که امید است در پایان ماه رمضان و با اتکا به کمک‌های مردمی جشن‌های گلریزان ویژه این ماه مبارک زمینه آزادی تعداد زیادی از این افراد فراهم شود .

وی همچنین یادآور شد : 70 درصد زندانیان استان دچار فقر فرهنگی و پایین بودن سطح تحصیلات می‌باشند که اقدام ویژه نهادهای فرهنگی برای ارتقای این شاخص مهم در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود .

مدیرعامل ستاد دیه شعبه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه فعالیت‌ها وخدمات ستاد دیه در دوبخش پیشگیری و درمان بوده وعلاوه اینکه درموضوع درمان  در سه سال گذشته 700 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را با مشارکت مردمی آزاد کرده است، در بخش پیشگیری هم ستاد اقدامات فرهنگی وپیشگیرانهدرخوری را انجام داده و با همکاری دستگاه های ذیربط برنامه‌های مشترک متعددی را برگزار کرده است.

۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹
تعداد کلیک: ۲,۱۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.