English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مساعدت 2 میلیاردی خیران مازندارنی جهت آزادی محکومان غیرعمد

رئیس کل دادگستری مازندران در جشن گلریزان این استان خبر از مساعدت 2 میلیارد و 603 میلیون ریالی نیکوکاران برای امر آزادی محکومان غیرعمد خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، همایش جشن گلریزان استان مازندارن با ربیع فلاح استاندار، عباس رمدانی رئیس اتاق اصناف مرکز استان  و جمع کثیری از خیران وروسای اتحادیه های صنفی شهرستان شهرستان ساری در محل باشگاه برق ساری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران، طی سخنانی اظهار کرد: اگر همه مردم ایران هر کدام دو فقط چند ریال برای آزادی مددجویان واجد شرایط کمک ستاددیه اختصاص دهند، با همین ارقام تک ریالی می توان تمامی زندانیان غیرعمد کشور را از بند حبس رهایی بخشید.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انفاق در اسلام گفت: کسی نمی‌تواند مال خودش را تنها برای استفاده انحصاری در نزد خود نگهدارد مگر اینکه آن را در مسیر درستی هدایت کند.

تقوی‌فرد افزود: در قرآن کریم از مال و فرزندان به عنوان مایه فتنه و آزمایش یاد شده است؛ چرا که هرآنچه در نزد انسان است می‌رود و هر آنچه در نزد خدا است، باقی خواهند ماند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه معنای بیع را به نوعی می‌توان به معنای بیعت به شمار آورد، خاطرنشان کرد: امروز نیکوکاران آمدند با خدا بیعت کنند، مومنین آن مالی را که دوست دارند در راه خدا انفاق نموده و کسانی که اعمالی برای باقیات و صالحات انجام داده‌اند، به حقیقت همین اعمال برای آنها ماندگار خواهد بود.

عباس رمدانی رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران درحاشیه مراسم اظهار کرد: اصناف و بازار ساری طبق سنوات گذشته در این مراسم مشارکت کرده و امسال مبلغ هفتصد میلیون ریال اصناف ساری به ستاد دیه استان  در نظر گرفته‌اند.

ربیع فلاح‌جلودار،  افزود: برگزاری جشن گلریزان در استان اقدام بسیاری خوبی است که البته از جامعه ولایی و اسلامی مازندران انتظار این است که این‌گونه جشن‌های را پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار کند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان اقدام ارزشمندی است که نیاز این‌گونه جشن‌ها برای خیرین بیش از خود زندانیان نیازمند می‌باشد که ازن این رو برای مشارکت پیوسته برپایی این همایش‌های معنوی در طول سال امری ضروری است.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه نهادهای خیریه مردمی در استان باید تقویت شوند، گفت: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا افراد بیشتری از زندان‌های استان آزاد شوند.

وی با اعلام اینکه خیران زیادی در سطح استان در امور مختلف فعالیت دارند، ادامه داد: از حضور جوانان و به خصوص هنرمندان و ورزشکاران بایستی به طور ویژه در برگزاری این‌گونه جشن‌ها باید استفاده شود.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مازنداران نیز در پایان خاطر نشان کرد: امسال چهاردهمین دوره جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران برگزار می‌شود که در طول این سال‌ها و به طور مشخص ستاد دیه استان از سال 81 تاکنون با کمک خیرین خداجو زمینه آزادی بیش از 3 هزار و 750 نفر را فراهم کرده است.

محمدعلی غمگسار با اعلام اینکه در حال حاضر 550 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند، افزود: برای آزادی این افراد 8 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی با اعلام اینکه این نهاد مردمی در سال گذشته 250 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کرده است، گفت: با اعتباراتی که از دستگاه‌های مختلف استان در سال گذشته دریافت شد بیش از 7 میلیارد تومان برای آزاد کردن زندانیان غیرعمد نیاز بود که تامین شد.

غمگسار با اعلام اینکه ستاد دیه مازندران موسسه‌ای خیریه و صددرصد مردمی است، بیان کرد: اعضای هیئت‌مدیره آن نیز از افراد بانفوذ استفاده می‌شود تا برای رفع مشکل مددجویان اقدام کنند و تاکنون نیز اقداماتی خوبی در سطح استان در این زمینه انجام شد.

a

۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۰۲۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.