English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 20 میلیاردی شکات اصفهانی در آزادی زندانیان غیرعمد / کمک 3میلیارد و 110میلیون تومانی فولاد مبارکه به ستاددیه

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تقدیر از حمایت طلبکاران و به خصوص همکاری شکات پرونده‌ها گفت: با همکاری خوب شاکیان سال گذشته 20 میلیارد تومان از جمع بدهی مددجویان غیرعمد استان کسر گردید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با حضور مسئولان ملی و استانی، هنرمندان و جمع کثیری از خیران همایش گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد اصفهان در محل هتل آسمان این استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه اصفهان در سال گذشته استان رتبه نخست کشوری را در زمینه تامین اعتبار و استان دوم کشوری را به لحاظ تعداد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به خود اختصاص داده است، گفت: باید یادآور شوم که بیشتر بار این موفقیت‌ها در استان بر دوش خیران و به خصوص شاکیان این زندانیان بوده است که با گذشت خود در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان به آزادی این افراد تحت حمایت ستاددیه کمک کردند.

احمد خسروی وفا،‌ با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان چشم انتظار کمک خیران هستند،‌ اظهار کرد: این تعداد زندانی به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی از حبس نیاز دارند که در این مورد هم همت اولیاءدم، طلبکران و شکات شریف استانی مورد نیاز است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: از آغار ماه مبارک رمضان تاکنون جشن‌های گلریزان زیادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در این استان اصفهان برگزار شده که تنها در جشن گلریزان فولاد مبارکه مبلغی معادل ۳ میلیارد و 110 میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان دیه و جرایم غیر عمد استان اصفهان اعتبار اختصاص یافت.

وی برگزاری ویژه برنامه «یک شهر ، یک ضیافت » را اقدامی خاص در راستای آزادی حداکثری محکومان غیرعمد استان اصفهان اعلام کرد و افزود: این برنامه تلویزیونی که با همکاری ارگان‌ها و نهادهای ذیربط استان اصفهان و با رضایت کامل زندانیان هر شب به طور زنده به اجرای برنامه می‌پردازد، بدون هیچ گونه اجباری برای حضور روبروی دوربین تولید شده و ثمرات زیادی را هم در کاهش مددجویان واجد شرایط کمک داشته است.

در ادامه این مراسم مدیرعامل ستاددیه کشور نیز در سخنانی با بیان اینکه هر ساله با کمک معنوی و مادی ارزشمند رهبر معظم انقلاب چراغ جشن‌های گلریزان در کشور روشن می‌شود، اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب با اهدای ۱۵۰ میلیون تومان، رئیس جمهور با کمک ۱۴۰ میلیون تومانی خودشان و روسای قوه قضائیه و قوه مقننه نیز هر کدام با اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کشور کمک کردند.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور 256 جشن گلریزان تا پیان ماه رمضان برگزار خواهند شد،‌ افزود: در بین استان‌های شاخص استان بوشهر با 21 جشن، خوزستان با 20 مراسم سیستان و بلوچستان با  ۱۹ همایش و اصفهان نیز با ۱۸ جشن گلریزان از لحاظ کمی آکمار خوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۴۹۸ زندانی غیر عمد کشور با اعتباری معادل ۷۲۵ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافته‌اند، گفت: از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آن از محل گذشت شاکیان که خود بزرگ‌ترین خیران هستند، پرداخت شده است.

وی اجرای قانون بیمه شخص ثالث را مهم‌ترین اقدام صورت گرفته طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: چنانچه این قانون اجرایی نمی‌شد در حال حاضر باید ۵۰ هزار زندانی مربوط به تصادفات در زندان‌های کشور داشتیم؛ چرا که طبق آمار پیش از تصویب این قانون روزانه 50 تا 60 زندانی راهی حبس می‌شدند.

گفتنی است در این مراسم استاندار،‌ مدیرکل زندان‌های استان، ‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و هنرمندانی چون داریوش ارجمند،‌هادی کاظمی و قدرت‌الله ایزدی نیز حضور یافتند که در نهایت علاوه بر کمک‌های نقدی، تابلوی منقش به ضامن آهو نیز در این مراسم معنوی به مزایده گذاشته شد که یکی از نیکوکاران حاضر در جلسه این تابلو را با مبلغ ۲۵ میلیون تومان خریداری کرد.

a

۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۹۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.