English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت 40 درصدی شکات در آزادی 8500 مددجوی غیرعمد

مدیرامور استانهای ستاددیه کشور با اشاره به تاثیر گذشت در آزادی زندانیان‌مالی گفت: ۴۰ درصد از آزادی‌های ستاددیه در سال گذشته با اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و طلبکاران فراهم گردیده است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، عباس کشانی در مراسم جشن گلریزان استان اردبیل با اشاره به جعیت 8 هزار و 100 نفری مددجویان غیرعمد کشور گفت: آزادی این افراد اعتباری معادل۶۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد که امیدواریم در فرآیند آزادی این مبلغ با عنایت شکات تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته خیرین در این جشن‌های گلریزان سراسر کشور (ویژه ماه رمضان) مبلغی معادل ۳۲ میلیارد تومان کمک کرده اند، گفت: سه میلیارد تومان نیز از طریق خودپردازهای بانکهای عامل به آزادی زندانیان کمک شده که مجموع کمک‌های مردمی را در سال 93 به بیش از ۳۵ میلیارد تومان رسانده است.

مدیر هماهنگی امور استان‌های ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه این میزان کمک مالی از سوی ۱۲۴ هزار خیر با ارقام متفاوت شکل گرفته است، یادآور شد: البته آزادی زندانیان جرایم مالی تنها از طریق کمک‌های مردمی نبوده و اعتبار مالی صندوق تامین تامین نشده و در این  راستا دولت خدمتگزار، شرکتهای بیمه، کمیته امداد، بانکهای عامل و دیگر نهادهای حمایتی نیز به قدر معینی در این امر مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال برگزاری 256 جشن گلریزان در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: این مراسم تنها در ماه مبارک رمضان و با هدف آزادی زندانیان واجد شرایط برپا شده و تا پیان ماه مبارک هم مابقی این جشن‌ها برگزار خواهند شد که در این بین استان اردبیل با برگزاری ۱۶ جشن در سطح شهرستانها از جمله استانهایی است که به لحاظ کمیت آمار خوبی را به خود اختصاص داده است.

کشانی با اشاره به عمکرد ستاددیه در آزادی 8448 نفری محکومان غیرعمد در سال 93 یادآور شد: در این خصوص شعب حل اختلاف ستادهای دیه استانی و نیز گروهی از معتمدان محلی ساعی ستاددیه بوده و می توان گفت که ۴۰ درصد آزادی زندانیان طی سال گذشته با اخذ گذشت رضایتمندانه شکات، طلبکاران و اولیاءدم صورت گرفته است.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی نهادهای فرهنگی در کشور اظهار کرد: از مجموع 8 هزار زندانی غیرعمد کشور متاسفانه هم اکنون 1831 نفر بابت تعهدات نابجای مهریه و  450 نفر نیز به دلیل محکومیت ناشی از عدم پرداخت نفقه در حبس به سرمی‌برند.

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷
تعداد کلیک: ۲,۰۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.