English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آگاهی بخشی؛ راهکار کاهش جرائم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه ایلام گفت: آگاهی بخشی مناسب در زمینه‌های متعددی چون عدم صدور چک بلامحل، تعیین نکردن مهریه سنگین، اطلاع داشتن از انقضای بیمه‌نامه‌ موجب کاهش جرائم غیرعمد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «عبدالحمید خدایاری» در مراسم جشن گلریزان استان اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که ما انسان‌ها باید انجام دهیم کمک به هم نوع خود است که در ماه مبارک رمضان ستاد دیه با برگزاری جشن‌های گلریزان این زمینه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان بدهکار مالی چشم انتظار کمک‌های هم نوعان خود هستند که از بند زندان رهایی یابند افزود: همه ما باید توشه آخرت خود را ذخیره کنیم و زمینه ذخیره توشه آخرت در ستاد دیه فراهم است.

خدایاری ادامه داد: در حال حاضر 170 نفر در زندان‌های استان ضامن و وام گیرنده داریم که توان پرداخت بدهی خود را ندارد و چشم انتظار همت خیرین و نیکوکاران هستند.

مدیر عامل ستاد دیه ایلام اشاره به اینکه ستاد دیه کشور وخیرین تهرانی به استان ایلام توجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 81 نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که از این تعداد، 16 نفر توسط خیرین تهرانی صورت گرفته است و در سال جاری نیز 8 نفر از واجدین شرایط کمک توسط همین خیرین آزاد شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی به مردم در زمینه عدم صدور چک بلامحل، تعیین نکردن مهریه سنگین، اطلاع داشتن از انقضای گواهینامه و بیمه نامه‌های خودرو موجب کاهش جرائم غیرعمد خواهد شد تصریح کرد: رسانه‌های به اطلاع رسانی و آکاهی بخشی در این حوزه به جامعه تلاش بیشتری کنند.

۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۱۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.