English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش 25درصدی تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مالی

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان یزد گفت: تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مالی در یزد 25 درصد افزایش داشته است.

اسلام افشون در گفت و گو با «حمایت» با بیان اینکه جشن گلریزان 9 تیر ماه سال جاری در شهر یزد برگزار میشود، تصریح کرد: در تلاش هستیم در سال جاری 10 جشن گلریزان در استان یزد برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت دارد ، ادامه داد: در استان یزد 111 زندانی جرائم غیر عمد وجود دارد که میزان بدهی آنها 100 میلیارد ریال بدهی است.البته تلاش شده که از این مبلغ حدود 20 میلیارد ریال از شکات تخفیف گرفته شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد درباره آزادی زنداینان در سال گذشته نیز توضیح داد: 89 زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته از زندان آزاد شدند که بیش از 116 میلیارد ریال بدهی داشتند؛ این در حالی است که بازهم شکات با گذشت 61 میلیارد ریال سهمی مهمی در این آزادی داشتهاند.

وی با اشاره به بیشترین جرائم غیر عمد در استان یزد، خاطرنشان کرد: 39 نفر به دلیل دیه تصادفات، 42 زندانی مالی و 30 نفر به دلیل مهریه در زندان های استان یزد به سر می برند.

افشون با تاکید بر فرهنگسازی در راستای کاهش جرائم غیر عمد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش جرائم غیر عمد می‌توانند ایفا کنند بر این اساس می‌توانند با فرهنگسازی البته آگاه سازی افراد نقش مهمی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 165 میلیون تومان میزان دیه تعیین شده است، بنابراین نداشتن بیمه نامه نامه شخص ثالث و گواهینامه معتبر به راحتی منجر به زندانی شدن افراد می شود. افشون تاکید کرد: در میان زندانیان جرائم غیرعمد زنان نیز دیده می‌شوند البته تعداد آنان 2 نفر و بسیار اندک است اما زنان برای آزادی در اولویت قرار دارند.

این مقام مسئول در ستاد دیه استان یزد با تاکید بر اینکه در میان زندانیان جرائم غیر‌عمد تعداد زیادی سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: درگیر‌شدن سرپرست خانوار تبعات زیادی را به خانواده ها تحمیل می‌کند و بنیان برخی از این خانواده ها دچار تزلزل میشود، بر این اساس باید با اطلاع رسانی‌هایی که در این عرصه صورت می گیرد از بروز چنین جرایمی پیشگیری شود.

مدیر عامل ستاد دیه استان یزد همچنین تصریح کرد: در سال جدید آمار زندانیان جرائم مالی 25درصد افزایش یافته است که باید در این زمینه بیشتر آگاه سازی صورت گیرد.وی با اشاره به کمک های خیران در سال گذشته به آزادی زنداینان جرائم غیر عمد بیان کرد: در سال گذشته حدود 320 میلیون از سوی خیران به صورت بلاعوض به آزادی زندانیان اختصاص داده شده است.

افشون درباره کمیته صلح و سازش و کمیته تحقیق و بررسی در ستاد دیه نیز توضیح داد: کمیته تحقیق و بررسی وظیفه بررسی وضعیت مالی شاکی و متشاکی را دارد در صورتی که شاکی وضعیت مالی مناسبی داشته باشد کمیته صلح و سازش برای رضایت به او مراجعه می کند در غیر این صورت اگر متشاکی نیز وضعیت نامناسب مالی داشته باشد به ستاد دیه برای دریافت کمک های بلاعوض ارجاع داده می شوند.

۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶
تعداد کلیک: ۲,۲۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.