English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چشم امید 8 هزار مددجوی غیرعمد به 256 جشن گلریزان

زندان دیه ستاد گلریزان
معاون ستاددیه کشور گفت: ماه رمضان با برگزاری 256 جشن گلریزان نسبت به سال قبل که میزبان تنها 170 آیین گلریزان بودیم، امید است بخش قابل توجهی از مددجویان غیرعمد کشور از بند حبس رهایی یابند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیزدهمین جشن گلریزان ستاددیه شعبه استان ایلام با حضور مسئولین کشوری، استانی و خیرین خداجوی در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی لاله (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی محمد علی ساری معاون اجرایی ستاددیه کشور در سخنانی اظهار کرد: برکت ماه مبارک رمضان بر همه روشن است و نیکوکاران نیز در این ایام نورانی بیش از هر موعد دیگری در سال جهت انجام امور خیریه و عام المنفعه‌ای چون آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری رغبت داشته و مشارکت می‌کنند.

محمدعلی ساری، بابیان اینکه در سال جاری از لحاظ تعداد برگزاری مراسم گلریزان رشد چشمگیری داشتیم، افزود: با ارتقاء سطح کمی پیش بینی می‌شودسال جاری در تعداد آزادی‌ها نیز با یک رقم خوبی همراه باشیم.

وی با اشاره بهآزادی 512 مددجوی محبوس آبرومند در رمضان سال گذشته، خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری256 جشن گلریزان نسبت به سال قبل که میزبان تنها 170 آیین گلریزان بودیم، امید استتعداد قابل توجهی از جمعیت کیفری زندانهای کشور کاسته شده و تعداد بیشتری از مددجویان نیازمند از بند حبس استخلاص پیدا کنند.

معاون اجرایی ستاددیه کشور، با تقدیر از حمایت‌های همیشگی مردم نوع دوست ایران اسلامی در راستای آزادی محکومان غیرعمد افزود: شاد کردن دل یک خانواده که سرپرست آنها به دلیل جرمی ناخواسته راهی زندان شده، در پاره‌ای موارد علاوه بر نجات یک جامعه از ابتلای به یک فساد و معضل اجتماعی، طبق فرمایش ائمه معصومین علیهم‌السلام مرتبه و جایگاهی بالاتر از طواف خانه خدا دارد.

ساری، با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح کشور حضور دارند، گفت:آزادی این زندانیان 650 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر 350 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی این تعداد زندانی اختصاص پیدا کند ،مابقی مبلغ با اخذ گذشت رضایتمندانه شاکات و آورده خود محکوم می‌تواند تامین شده و زمینه آزادی این افراد فراهم گردد.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور، گفت: سال گذشته از محل برگزاری جشن‌های گل‌ریزان مبلغی معادل 33 میلیارد تومان جمع‌آوری گردید که با تداوم این کمک‌ها در مجموع سال 93 نزدیک به 8 هزار و500 نفر با جمع بدهی 725 میلیارد تومانی از زندانهای کشور آزادشدند.

وی با نقش برجسته ائمه جمعه و جماعت در تبیین بسیاری از مفاهیم پیشگیرانه ادامه داد: تعیین مهریه سال تولد خوشبختی نیاورده و هم اکنون شاهیدم به دلیل عدم اطلاع کافی برخی هموطنان جوانانی هستند که در پشت میله‌های زندان به دلیل تعهد مهریه‌های سنگین افسوس و حسرت یک‌لحظه غفلت‌شان را می‌خورند.

۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
تعداد کلیک: ۳,۴۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.