English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رهایی زندانیان در طلیعه ولادت امام هشتم

اینک در میان زمزمه خادمان آستان خورشید با نوای ˈرضا رضا جانمˈ چون آهویی گریخته از صیاد، از زندان و میله هایی که نفس کشیدن را برایش دشوار کرده می رهد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور به نقل از خبرنگارایرنا ، همیشه وقتی دستها را بر پنجره فولاد قفل می زد و دل بر ضریح نور می بست از غم و سختیهای زندگی اشک در چشم تر وی می شکست، آرزو می کرد کاش آهویی می شد و خورشید غریب، ضامنش. تا آنکه امروز سه سال بعد از آن حادثه شوم و افتادن در برزخ ناچاری، ناداری، گرفتاری و در بند بودن آرزو را چه نزدیک می بیند.

اینک آهویی است که امامش ضامن شده او را، آن هم به واسطه خادمان بی ادعا، ساده و صادق خود که خدمت به خلق را خشنودی رضا (ع) و پروردگارش می دانند.
پاهایش نه بر زمین که بر ابرها است، دلش غنج می زند تا دختر هشت ساله اش را در رهایی و هوای بی حصار و میله در آغوش کشیده و بو کند.
دخترکی که صورت کوچکش با چشمانی که از خوشحالی و انتظار در حدقه بی تاب است با دیدن پدر که در میان خادمان بی ادعای حضرت از زندان بلا و مصیبت بدرقه می شود تا رهایی را دوباره احساس کند، چنان با شوق به سمت پدر می دود که گویی همه دنیا را در دست دارد.

دخترک در آغوش پدر، بغض چندین ساله اش می ترکد و هق هق گریه اش فضا را می شکند، همه از خود فراموش می کنند چشمها در این عشق و رنج دخترک خیس می شود.
پدر بر حسرت روزهایی که دخترک در غم نبودش رنج کشیده و از سالهایی که خود از لذت بزرگ شدن فرزندش محروم بوده به پهنای صورت اشک می ریزد و او را می بوسد و می بوید و می خواهد دیگر نگرید چون دلش از این بغض کودکانه فرو می ریزد.

همه آنانی که دعوت شده اند در این مراسم از شادی در پوست خود نمی گنجند چون عزیزی را به جرمی غیرعمد و ناخواسته در بند دارند و امروز به یمن برکت وجود امام هشتم (ع)، خدمات خالصانه خدام بارگاه مقدسش، نیت خیرخواهانه خیرین و تلاش صادقانه اعضای ستاد دیه استان از زندان رهایی می یابد و به متن زندگی و خانواده باز می گردند.

اینجا سالن ملاقات زندان مشهد، فضایی است که امروز رنگ و بویی دیگر دارد حصارها برداشته شده و محبت و لطف و انسانیت جایش را پر کرده اما بیش از همه عطر خوش رضوی و گلهای سرخ و سفید گلایلی که خدام آستان مهر بر میهمانان ویژه حضرت نثار می کنند فضا را معطر کرده است.

مقدمات آزادی 88 زندانی محکوم مالی و دیه به یمن خجسته زاد روز هشتمین طلیعه نور، هشتمین خورشید ولایت، هشتمین نور هدایت، هشتمین سلاله نبوی آزاد می شوند تا زندگی را در زیر سایه حضرت ثامن الحجج (ع) دوباره با ضمانت امام علی بن موسی الرضا (ع) آغاز کنند.
اینجا خادمان حضرت میزبان میهمانان امام رئوف هستند و از همان ورودی سالن خانواده این زندانیان را با سلام و صلوات و اهدا گلهای گلایل سرخ و سفید پذیرایی می کنند.
زن دست دخترکش را می گیرد و در کنار خود می نشاند اما دختر تاب ندارد، ظاهرش خندان و آرام است اما پایش به صورت ممتد بر زمین سنگی که فرش کهنه ای بر آن گسترده شده کوبیده می شود.

ˈیاسمنˈ 11 ساله یک ماه است که پدر را ندیده اما از دیروز که ستاد دیه به خانه شان زنگ زده و خبر آزادی پدر را داده لحظه شماری می کند تا روی پر مهر پدرش را ببیند.

وی می گوید: امسال می خواهم بروم کلاس ششم و دوست دارم روز اول را با پدرم به مدرسه بروم .

یاسمن در ادامه آرزویش را بودن پدر و مادر در کنار خود عنوان می کند و می افزاید: پدرم که آزاد شد دیگر نمی گذارم از پیشم برود و دور شود، همیشه هم سعی می کنم برایش دختر خوبی باشم و به حرفش گوش کنم.

اما ˈمرتضیˈ 12 ساله آمده به استقبال پدر بزرگ 65 ساله اش که بخاطر چک به زندان افتاده است.

نزدیک یک سالی است که پیرمرد در زندان است و پسرک اینک آمده تا پیش از سایرین خود را در بغل پدربزرگ انداخته و چون گذشته خود را برایش لوس کرده و او نوازشش کند.
ˈمعصومه.الفˈ زنی است که به تنهایی به استقبال شوهرش آمده که تا پیش از زندان میوه فروشی می کرد تا خرج زندگی و سه فرزندش را از روزی حلال درآورد.

زن از همان ورود چشمش تر است و وقتی حرف می زند باز اشکش جاری می شود نمی داند بر چه بگرید بر آزادی همسر و خوشحالی بازگشت سایه سر و شوهرش یا بر بدبختیهایی که در نبودش بر او و خانواده روا شده و اینک صاحبخانه جوابشان کرده و با سه بچه کاسه چه کنم به دست گرفته است.

می گوید: خدا را شاکرم که شوهرم آزاد شد اما این شش ماه خیلی سخت بود.

وی علت زندان رفتن شوهرش را بدهکاری 13 میلیون تومانی عنوان کرد که بعدها دو برابر شده بود اما چون توان پرداخت نداشت به زندان افتاد و اینک با اقدام ستاد دیه و خدام آستان قدس رضوی نیمی از آن بخشیده و بقیه هم توسط ستاد و خیرین پرداخت شده است.

اما آن طرف تر مادری مسن با چهره ای تکیده ولی بسیار مهربان انتظار می کشد تا فرزند دلبندش از در زندان خارج شود و در میان نام متبرک حضرت رضا(ع) و صلوات و سلامت چشمش به جمال پسر روشن شود.

به تنهایی آمده است تا ˈمحمدرضاˈ را در آغوش کشد و دل آرام دارد چنانکه می گوید: پسرم در شبهای احیا طی تصادف با موتور به خانمی برخورد کرد و از ناحیه پا آسیبی که به انگشت آن خانم وارد شد که هفت میلیون و 200 هزار تومان دیه اش بود اما به دلیل ناتوانی در پرداخت زندانی شد.

این مادر می گوید: دیروز که خبر آزادی محمدرضایم را دادند انگار دوباره دنیا را به من داده اند، خداوند دلهایشان را شاد کند که دلم را شادی بخشیدند.

شاید همین دعا برای تمام آن همه تلاش و زحمت خادمان بارگاه نورباران رضوی و اعضای ستاد دیه و مددکاران و خیرین کفایت کند.

خدام بارگاه منور رضوی که چند سالی است در بحث گرفتن تخفیف و رضایت از شاکیان پرونده زندانیان جرایم غیرعمد و تحقیق در این حوزه ورود یافته اند همین شادی فرزندان، مادران و پدران و وهمسران را برای خود کافی دانسته و عنوان می کنند برای رضای خداوند و خشنودی امام رئوف خدمت می کنند.

یکی از این خدام ˈسید صالح فرشبافˈ کشیک اول و کفشدار حرم مطهر امام رضا (ع) است. او می گوید از سال 68 مدال افتخار نوکری کفشداری زائران حضرت را بر سینه زده تا امروز که 65 سال سن دارد در این خدمت همه روز آن برایش اعجاز بوده است.

این خادم حرم امام رضا(ع) افزود: زندگی ام در سایه این خدمت از این رو به آن رو شد و تا امروز در این کارهای خیر هرکس هر خواسته ای داشته در هر پستی که بوده ام اعم از خادمی حضرت و یا در این ستاد وقت و بی وقت تمام توانم را به کار بسته ام تا وسیله ای شود برای اجابت و پاسخ بدان نیاز و خواسته که به در خانه امام رضا (ع) آورده شده است.

وی گفت: ما به نیابت از امام علی (ع) که به صورت پنهانی اینگونه عمل می کند و امر سرورمان امام علی بن موسی الرضا(ع) در این مسیر خدمت می کنیم و امیدواریم مورد قبول افتد.

او لذت این شادی خانواده ها را در سرزمین قدس رضوی قابل مقایسه با تمام دنیا هم نمی داند آن لحظه که کودکی که پدر را به عمر خود ندیده در آغوشش آرام می گیرد.

ˈسید فتح الله شاهچراقیانˈ دیگر خادم آقا علی بن موسی الرضا(ع) است که در طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه همکاری می کند.

وی با بیان اینکه این اقدام ستاد دیه درسی آموزنده برای انفاق و بخشش است گفت: وقتی به سراغ بسیاری از این شاکیان می رویم تا برای مددجو بخشش بخواهیم غفارالذنوب بودن خداوند را یادآور می شویم که از این بخشش هم خشنود است و ما که بنده او هستیم باید اینگونه عمل کنیم.

او افزود: دیدن شادی خانواده ای از رهایی عزیزش، احساس شعف و رضایت درونی وصف ناشدنی را برایمان به ارمغان می آورد که باعث ترغیب ما در تلاش در این زمینه بیش از گذشته می شود و این سعادتی است که امام رضا (ع) نصیب ما کرده است.

این خادم حرم رضوی گفت: در طول چهار سال فعالیت در ستاد دیه هر جا قدم گذاشته ایم ناامید برنگشته ایم که این ناشی از اعتقاد و ارادت مردم به ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) است و حداقل در کنار سایر خدام آقا در آزادی بیش از 200 نفر موثر بوده ام.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) مظهر رضایت خداوند است افزود: پس راضی باشیم که دیگران رنج نبرند، راضی باشیم که دیگران در مشقت و ناراحتی نباشند.

ˈعباس عابدین زادهˈ هم خادمی دیگر است که امروز زندانیان آزاد شده را بدرقه کرد.

وی نیز می گوید: 20 سال است که خادم زائران آقا هستم و چند سالی هم شده که در ستاد دیه خدمت و به این امر افتخار می کنم، با تمام وجود در این مسیر گام بر می دارم.

او افزود: کار ما اقدامی جمعی است که با نیت خدایی بدان وارد شده ایم و در گره گشایی از زندگی بندگان خدا بسیار موثر است.

این خادم حرم امام رضا(ع) رضایت از دیدن شادی این خانواده ها را برای ادامه این تلاش کافی می داند و می گوید: این صحنه های شاد و لذتبخش زیباترین لحظه ای است که کسی می تواند به چشم ببیند.

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۸۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.