English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

550 زندانی غیرعمد مازندرانی چشم‌انتظار نیکوکاران

مدیرکل زندان‌های مازندران گفت: 555 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان مازندران بدون هیچ پشتوانه مالی چشم‌انتظار کمک‌های مردم نوع دوست هستند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی‌اکبر غفاریان با اشاره به عملکرد ستاددیه این استان در آزادی تعداد بیش از 250 نفر از مددجویان واجد شرایط در سال 93 گفت: این افراد با مبلغ 71 میلیارد و 652 میلیون ریال از زندان‌های سطح استان آزاد شدند.

وی افزود: در حال حاضر نیز تعداد 555 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به‌سر می‌برند که بدون هیچ پشتوانه مالی امید خودشان و خانواده‌هایشان به دستان پرسخاوت خیرین مازندرانی دوخته شده است.

عضو هیات مدیره ستاددیه شعبه استان مازندران با اشاره به سابقه تاسیس ستاددیه این استان گفت: این نهاد مردمی از سال 78 و با هدف حمایت از مددجویانی که بدلیل ارتکاب جرائم غیرعمد مالی، محکومیت مهریه، صدور چک غیرکلاهبرداری و دیه مربوط به حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی در زندان‌ها محبوس هستند، فعالیت خود را به طور رسمی و مستقل آغاز کرد.

وی با بیان اینکه همه افرادی که راهی حبس می‌شوند، بزهکار نبوده و عده‌ای تنها به علت سهل‌انکاری یا احیاناً عدم شناخت کافی از قوانین بدهکار مالی می‌شوند، گفت: صدور محکومیت حبس برای این افراد به نفع هیچ فردی نبوده و در صورت طولانی شدن این محکومیت ممکن است در بطن جامعه با یک ناهنجاری اجتماعی همراه باشیم که عواقب آن نیز صرفا دامنگیر خود این زندانیان نباشد.

غفاریان با تقدیر از اقدامات خالصانه مجموعه ستادیه دیه تصریح کرد: ستاد دیه مازندران با مساعدت خیرین و نهادهای حمایتی در 5 سال اخیر موجبات آزادی یک‌هزار و 944 نفر را فراهم کرده که این رقم بسیار دلگرم کننده است.

غفاریان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 350 زندانی مهریه و نفقه در زندان‌های این استان تحمل کیفر حبس می‌کنند، افزود : امسال ستاددیه با برگزاری جشن گلریزان آزادی خود علاوه بر رسالت جلب مشارکت‌های مردمی درصدد است، در قالب دعوت از سخنرانان و صاحب نظران به تشریح عواقب تلخ این پدیده‌های نوظهور و مسائل مبتلی به جوانان بپردازد.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱
تعداد کلیک: ۲,۲۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.