English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آمار بالای متارکه افسوس خوردن ندارد؛ راهکار می‌خواهد

رییس‌کل‌دادگستری آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر تبریز گفت: متاسفانه20درصد ازدواج‌ها به متارکه می‌انجامد که در این خصوص افسوس‌خوردن جایی نداشته و ارائه راهکاری مناسب نیاز است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، به منظور تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه قضاء مبنی بر حبس زدایی و نیز ارائه عملکرد ستاددیه شعبه آذربایجان شرقی در آزادی محکومان غیرعمد این استان حجت‌الاسلام مظفری، در جمع نمازگزاران جمعه شهر تبریز با تاکید بر تقیـّد به مبانی دینی و اعتقادات اصیل اسلامی نیاز امروز جامعه اسلامی را برای رشد و بالندگی افزایش آگاهی در همه زمینه‌های شخصی و اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به بالا بودن پرونده‌های ضرب و جرح را نشانه پایین بودن آستانه تحمل در بین شهروندان مطرح کرد و افزود: این آمار هرگز شایسته جامعه اسلامی و شیعی ما نبوده و نیست.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: البته می‌توان با بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تعالیم و درس های دینی، میزان صبر و شکیبایی و آستانه تحمل و حسن سلوک اجتماعی را در جامعه ارتقاء بخشید .

رییس هیات امنای ستاد دیه این استان با انتقاد از عمر کوتاه برخی از ازدواج‌ها گفت: در حال حاضر بسیاری از معضلات اجتماعی بالاخص آمار بالای طلاق و مطالبه مهریه نگران کننده بوده و نیازمند یک آسیب شناسی جدی است که مسئولین فرهنگی و دستگاه‌های ذیربط بایستی بطور جدّی در این امر برنامه ریزی و تلاش کنند .

مظفری، با بیان اینکه 20 درصد ازدواج‌ها امروزه منجر به طلاق و متارکه می شود، اظهار کرد: :دو نکته در این خصوص جای تامل دارد اول اینکه طبق آمار معمولاً طلاق‌ها در سه سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و ثانیاً ازدواج‌های با مهریه بالا و غیرمعقول زودتر به طلاق و متارکه می‌انجامند و این دو آمار نشان دهنده عدم عقلانیت و دقت در امر پیوندی است که در صورت تحقق صحیح آن رشد و توسعه یک ملت در گرو آن می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام مظفری با قرائت آیه 261 سوره بقره انفاق را سرمایه گذاری برای سرای آخرت دانست و دستگیری از نیازمندان و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را مصداق بارز انفاق هوشمندانه و موثر در جامعه معرفی کرد .

وی از عموم اهالی استان بویژه نمازگزاران و متدینین خواست با مشارکت در برنامه‌های دوازدهمین جشن گلریزان ستاد دیه استان فضای ماه مبارک را به فضای نشاط و همدلی و نوع دوستی تبدیل کنند.

z2

 

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۱۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.