English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

254 جشن گلریزان در ماه رمضان برگزار می‌شود

نایب رئیس هیات مدیره ستاددیه کشور در جشن گلریزان استان کرمانشاه گفت: با رشد کیفی مناسبی در ماه رمضان سال جاری میزبان برگزاری 254 جشن گلریزان در سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سنت دیرینه آیین گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند، یادگار رادمردان و پهلوانانی است که نشاندن لبخند شادی و امید را بر لبان فرزندان زندانیانی که نه از روی عمد بلکه به طور ناخواسته راهی زندان شده‌ان را تعهد خودشان و مشکلات متعدد خانواده‌های آنان را مصائب شخصی‌شان می‌دانند.

برای همین منظور جشن گلریزان آزادی ویژه هفته قوه قضاییه با حضور پرشور خیرین نیک اندیش و مسئولان دلسوز کرمانشاهی در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی قاسم بن حسن (ع) اداره کل زندان های کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این آئین معنوی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه در سخنانی ضمن اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، به تشریح اثرات انجام کار خیر در سعادت دنیا و آخرت انسانها پرداخت وافزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) به صراحت میفرمایند «مسلمان نیست کسی که شب بخوابد و اهتمام حل مشکل هم‌کیش خود را نداشته باشد».

آیت‌الله مصطفی علما افزود: ثمره کار خیر به طور مستقیم به صاحبش باز می‌گردد و لذت انجام این امور به ویژه در ماه مبارک رمضان که به عنوان شهرالله و تنها ماهی که خداوند سبحان از آن به عنوان ماه اختصاصی خودشان نام برده مضاعف است.

در ادامه آئین جشن گلریزان ستاددیه که با حضور دادستان عمومی وانقلاب، مدیرکل زندانها و دیگراعضای شورای قضایی استان برگزارشد، نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این نهاد مردمی، گفت: توجه به قوانین و مقررات و همچنین رعایت ایمنی در انجام امور به ویژه در حین  رانندگی، فعالیت‌های کارگاهی و همچنین تعیین مهریه متناسب با توانایی مالی افراد را عامل مهمی بر کاهش آمار زندانیان و محکومان جرایم مالی دانست.

وی برگزاری جشن‌های گلریزان در سال جاری را با رشد کمی و کیفی ارزیابی کرد و افزود: ماه رمضان سال گذشته در سراسر کشور میزبان 170 همایش گلریزان بودیم که این عدد در سال جاری با آمار اعلامی از سوی ستادهای دیه شعب استانی تعداد 254 جشن گلریزان را نشان می‌دهند.

علی اکبر یساقی افزود: چراغ خانه زندانیان جرایم غیرعمد خاموش است ودر مقابل نیکوکاران با بخشش قسمتی از مال خود خوشبختی را برای آنان واعضای خانواده‌هایشان به ارمغان می‌آورند.

وی با انتقاد از آمار متقابل ورود به زندان و خروج از آن تصریح کرد: در سال 93 تعداد  8498 نفر از  مددجویان غیرعمد در سراسر کشور با همت ستاددیه آزاد شدند، در حالی که هم‌اکنون متاسفانه بدلیل عدم اعمال اقدامات پیشگیرانه به صورت آینه‌وار موجودی زندان‌های سطح کشور با قدری اختلاف آماری در حدود  8100  نفری این زندانیان را نشان می‌دهد.

نایب رئیس هیات مدیره ستاددیه کشور با ارائه گزارشی قانون بیمه اجباری شخص ثالث را در آستانه دائمی شدن اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با اصلاح و تصویب قانون جدید هم اکنون آمار زندانیان موجود در زندانهای سراسر کشور به تعداد 906 راننده تقلیل پیدا کرده است.

x3

z2

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶
تعداد کلیک: ۳,۵۶۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.