English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

90 درصد زندانیان استان لرستان ناخواسته راهی حبس شده‌اند

رئیس کل دادگستری استان لرستان در جشن گلریزان خرم آباد گفت: بیش از ۹۰ درصد زندانیان موجود در این استان ناخواسته وارد زندان شده‌اند که تحمیل برخی شرایط و فشارهای اقتصادی علت عمده آن می‌باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد شهرستان خرم آباد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، خیرین شهر خرم آباد و مسولین ارشد قضایی و اجرایی این استان در محل هتل جهانگردی خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد برگزاری جشنهای گلریزان را همزمان با ماه رمضان را اقدام ارزشمندی خواند و اظهار کرد: در نتیجه تلاشهای صورت گرفته از سوی مجموعه ستاددیه شاهدیم بسیاری از افراد آسیب پذیر جامعه و خانواده این محکومان معسر از آسیب‌های متعدد اجتماعی در امان بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مجبوربه پرداخت چندین برابری زیان مادی و معنوی این مددجویان نمی‌شود که از این حیث حمایت و مساعدت این نهاد مردمی به قدر وسع و توان مالی هر فرد لازم به نظر می‌رسد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: با وجود حمیات مسئولین دلسوز در ارائه تسهیلات، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیشتر نیازمند همت خیرین خداجویی است که در عرصه جهانی ثابت کرده‌اند روحیه دستگیری و انفاق هنوز در قلمرو این سرزمین اسلامی نمرده و رنگ تهجر به خود نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی اظهار کرد: کمک به نیازمندان، احسان و نیکوکاری از جمله اعمال معنوی توصیه شده برای انسان به شمار می‌آید که هم استانی‌های نوع دوست لرستانی این حقیقت را همیشه مدنظر داشته و از بابت بذل کمک‌های معنوی و مادی هرگز دریغ نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، دستگیری از نیازمندان غیرعمد را در طول عمر انسان و ذریه‌ او مؤثر دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهید در مسوولیتی که دارید موفق باشید احسان کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: احسان به زندگی بشر برکت می‌بخشد و همانا برکت الهی  در نیکوکاری خیرین نهفته شده است و این حقیقتی مبرهن است که بخشنده باشید تا خداوند به شما ببخشد، عفو کنید تا مورد غفران خدای متعال قرار گیرید.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت خاص زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت و ادامه داد: عده‌ای ناخودآگاه و غیرعمد مرتکب جرم و عملی شده‌اند که هم اکنون در زندان به سر می‌برند تا بار دیگر با همت نیکوکاران ملائک کرداری طعم آزادی را بچشند.

وی ضمن تقدیر از افزایش کمک‌های مردمی در جهت آزادی زندانیان غیرعمد ابراز امیدواری کرد امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با کمک خیرین شمار زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شوند.

رییس کل دادگستری لرستان در این مراسم از وجود ۳۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خبر داد و گفت: برای آزادی این تعداد زندانی به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جعفر بدری افزایش آمار زندانیان غیرعمد این استان را نگران کننده خواند و افزود: متأسفانه سال به سال شاهد رشد روز افزون زندانیان جرائم عمد و غیرعمد در استان بوده‌ایم که این افزایش جای نگرانی داشته و باید همگی ما احساس مسوولیت کرده و برای حل این معضل بزرگ اجتماعی چاره اندیشی کنیم.

رییس کل دادگستری لرستان عوامل افزایش آمار زندانیان را فرهنگ غیراسلامی رایج در بین عموم مردم اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در کنارعملکرد نامطلوب برخی مدیران وجود سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت از دیگر عوامل افزایش جمعیت کیفری این استان هستند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد زندانیان موجود در زندان‌ها ناخواسته وارد زندان شده‌اند، تصریح کرد: تحمیل برخی شرایط و فشارهای اقتصادی منجر به ورود این افراد به زندان می‌شود در حالیکه آن‌ها مقصر نبوده و عوامل ناخواسته منجر به زندانی شدن آن‌ها شده است.

وی به تعطیلی و ورشکستگی برخی از کارخانجات و صنایع لرستان به دلیل شرایط  بد اقتصادی اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده بسیاری از صاحبان مشاغل نتوانند به تعهدات مالی خود عمل کرده و در نهایت ناخواسته روانه زندان می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان دیگر سخنران این مراسم معنوی بود که با اعلام کمک ۲۵ میلیون تومانی استاندار به منظور آزادی زندانیان غیرعمد گفت: استاندار لرستان بدلیل مشغله کاری متاسفانه نتوانستند امسال در این مراسم حضور پیدا کنند اما آقای بازوند برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان ۲۵ میلیون تومان به ستاد دیه استان اختصاص داده‌اند.

سید سعید شاهرخی با تقدیر از عملکرد ستاد دیه استان و نیکوکاران حامی این نهاد مردمی گفت: این اقدام باعث افزایش امنیت روانی جامعه شده و از بروز بسیاری از مشکلات بعضا جبران ناپذیر اجتماعی و فردی پیشگیری به عمل می‌آورد.

در ادامه مدیرعامل ستاددیه شعبه استان لرستان نیز از کمک ۵۷۰ میلیون تومانی خیرین و نیکوکاران خرم آباد در جشن گلریزان این شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغ نسبت به جشن گلریزان سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

توکل شاکرمی ادامه داد: در بازدید از زندان‌ها همواره شاهد هستم که چشمان زندانیان جرائم غیر عمد به همت همین خیرین عزیز در ماه پر برکت رمضان است .

شاکرمی با اعلام این خبر که از ابتدای سال گذشته تا کنون ۳۰۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بدهی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد جالب است که ۶۰ نفر از محل برگزاری همین جشن های گلریزان و کمکهای خیرین هم استانی آزاد شده اند.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۵۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.