English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک دو میلیاردی نیکوکاران سمنانی برای آزادی زندانیان غیرعمد

در جشن گلریزان سمنان خیرین خدا جو با اهدای مبلغ 850 میلیون ریالی و مسئولین نیز با تعهد یک میلیارد و سیصد میلیون ریالی خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شتافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم معنوی، با اشاره به عواقب محکومیت حبس در مورد محکومان جرائم غیرعمد گفت: در روانه شدن یک فرد به زندان خانواده او نیز هرچند به طور مستقیم در قبال این محکومیت قرار نمی‌گیرند، اما تمام اهالی یک خانواده بنا به موقعیتی که در اجتماع دارند جزو قربانیان غیرمستقیم به شمار می‌آیند.

حیدر آسیابی ادامه داد: آثار روحی و روانی این بازداشت‌ها بر اعضای خانواده زندانیان و به خصوص همسران این افراد شاید فراتر از آسیب‌های اقتصادی باشد که امید است با تدبیر قضات محاکم قضایی و صد البته همکاری همیشگی خیرین گام‌های مؤثری در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موضوع حبس زدایی برداریم.

وی با تاکید بر موضوع زندان‌زدایی در دستگاه قضایی، گفت: دستور مقام معظم رهبری همواره مبنی بر صدور حداقلی حکم حبس بوده و رئیس قوه قضائیه نیز در همین راستا در تمامی مواضع بر کاهش جمعیت کیفری زندانها تاکید داشته‌اند.

وی با تقدیر از همکاری خوب شکات و مساعدت ارزشمند نیکوکاران در زمینه استخلاص هر چه زودتر محکومان غیرعمد از زندانها افزود: در خصوص محکومین غیرعمد و مددجویان مالی غیرکلاهبرداری با عنایت به اینکه ما با شاکی خصوصی روبروو هستیم، قطعا امکان گرفتن عفو و دیگر ابزار قانونی مشابه برای آزادی این افراد وجود ندارد که در اینجا برای برطرف سازی مشکلات زندانیان مذکور، کمک خیرین و بویژه همکاری شکات مورد نیاز است.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های خیرین خداجوی این استان، ما در دستگاه قضایی با مذاکرات اصلاحی و ارجاع به شوراهای حل اختلاف در صدد هستم با اخذ رضایت از شاکیان در قبال بخشی از بدهی آنان اقدامات اساسی را انجام دهیم.

در ادامه این مراسم مدیر حوزه علمیه سفیران نور سمنان نیز در سخنانی اظهار کرد: رسول مکرم اسلام در فرمایش گرانسنگی می‌فرمایند «مردم عیال خدا هستند و محبوبترین آنها نزد خدا کسی است که به عیال خدا سود دهد و خانواده ای را شاد سازد.»

مدیر کل زندانهای استان و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان سمنان نیز با اشاره به آمار ممدجویان غیرعمد استان گفت: در حال حاضر در سطح زندان‌های این استان تعداد ۱۱۰ زندانی غیرعمد تحمل حبس می‌کنند که ۴ درصد از جمعیت کیفری استان را شامل می‌شوند.

عباسعلی عرب با اشاره به مراحل شناسایی مددجویان واجد شرایط افزود: این عده از زندانیان مستحق دریافت کمک بیش از ماه‌ها در حبس هستند که امیدواریم با کمک‌های خیرین نوع دوست بتوانیم زمینه آزادی این افراد را هرچه زودتر فراهم نماییم.

 مدیر عامل ستاد دیه استان سمنان در پایان این مراسم خاطر نشان کرد: در جشن گلریزان امسال، خیرین سمنانی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، ۸۵۰ میلیون ریال و نهادهای مردم نهادی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز موسسات مالی و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت وام در جهت آزادی مددجویان غیرعمد این استان پرداخت شده است.

نعمت‌الله جدیدی افزود: امیدوارم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی حداکثر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم گردد تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۱۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.