English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 16 زندانی غیرعمد در جشن گلریزان زاهدان

در همایش گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان زاهدان 16 مددجوی تحت حمایت ستاددیه از بند حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این مراسم که مدیرعامل ستاددیه کشور نیز حضور داشت خیرین نوع دوست استان با اهدای کمک 550 میلیون تومانی خود زمینه این آزادی‌ها را فراهم کردند.

سید اسدالله جولایی ضمن تقدیر از همکای خوب شاکیان پرونده‌ها در گذشت مبلغ قابل توجهی از این بدهی گفت: در سطح کشور 8 هزار زندانی غیرعمد چشم به دست خیران دوخته‌اند که امید است سایر استان‌‎ها نیز به مانند سیستان و بلوچستان که از لحاظ تعداد برگزاری مراسم گلریزان آمار خوبی دارد در بحث میزان جلب مشارکت‌های مردمی نیز نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان ستادهای شعب استانی با برگزاری تعداد 250 جشن گلریزان درصدد هستند واجدین شرایط کمک را تا پایان همین ضیافت الهی از بند حبس رهایی داده و به آغوش پر مهر خانواده‌هایشان بازگردانند.

جولایی بدهی این 8 هزار نفر را مبلغی معادل 650 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با کمک مددکاران زندانها و همت همیشگی شعبه حل اختلاف ستادهای دیه استان‌ها تا میزان 300 میلیارد تومان از شکات، طلبکاران و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه داشته باشیم.

 

19 جشن گلریزان در شهرهای استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد           

در ادامه رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 110 زندانی غیرعمد با پرداخت و بخشش 11 میلیارد و 800 میلیون تومان دیه در این استان آزاد شده‌اند گفت: در این مدت در 15 جشن گلریزان برگزار شده در استان مبلغی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای کمک به این زندانیان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: هم اکنون 85 زندانی جرائم غیرعمد در زاهدان وجود دارند که برای آزادی آنها 2 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

 

آزادی 110 نفر از مددجویان‌ ‌زندان‌های ‌سیستان و بلوچستان                          

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی 110 نفر از مددجویان‌ ‌زندان‌های ‌این استان خبر داد و افزود: از هفته قوه قضاییه تا‌کنون 110 نفر از زندانیانی که بدهی غیر مالی داشته‌اند از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: مجموع بدهی این مددجویان 11 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که 5 میلیارد و 600 میلیون تومان گذشت شکات بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین 660 میلیون تومان نیز تسهیلات و کمک‌هایی بوده که خانواده زندانیان پرداخت کرده‌اند.

وی بیان کرد: 5 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز کمک‌های بلاعوض مردمی در جشن‌های گلریزان بوده که بخشی از آنها با نیت خیرخواهانه تامین شده است.

حمیدی افزود: سال گذشته در ماه مبارک در 15 شهرستان استان جشن گلریزان برگزار شد که خیران یک میلیارد و 200 میلیون تومان متعهد به پرداخت شدند که بخشی از آن تامین و بخشی از آن هنوز تامین نشده است.

 

اولویت امسال ستاددیه استان اجرای برنامه ها آموزش وشناسای خیران است           

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و هفته قوه قضاییه در ۱۹شهرستان استان یکی از برنامه‌های محوری این نهاد مردمی در ماه مهمانی خداست که امید است با میزان کمکی که در این مراسم معنوی جمع آوری خواهد شد ۷۶ محکوم غیرعمدی که در زندان‌های سطح این استان در حبس به سرمی‌برند، طعم شیرین آزادی را بچشند.

رحمدل بامری با قدردانی از مشارکت فعال نیکوکاران استان در راستای آزادی حداکثری زندانیان نیازمند افزود: در هفته گذشته خیران خداجوی خاش در جشن گلریزان این شهرستان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبلغ قابل ملاحظه ۶۵۰ میلیون ریال اهدا کردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان از کمک یک میلیارد ریالی نیکوکاران در جشن گلریزان میرجاوه خبر داد و افزود : ستاددیه تلاش خواهد کرد آمار زندانیان جرائم غیرعمد در سال جدید کاهش و به پایین‌ترین میزان خود برساند.

مدیرعامل ستاد دیه استان از تحقیقات موشکافانه از طریق مختلف مساجد سطح شهر، ریش سفیدان و معتمدین خبر داد و گفت: قبل از برگزاری جشن گلریزان خیرین در سطح استان شناسایی و برای این امر در هر شهرستان نفراتی را به عنوان یاوران ستاد از طرف رئیس کل دادگستری استان انتخاب کرده‌ایم که با این تدابیر امید است سال جاری در زمینه جلب کمک‌های مردمی با رشد خوبی روبرو شویم.

 

مراسم گلریزان هویت الهی دارد                               

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم اظهار کرد: خیرانی که ‌به زندانیان کمک میکنند، در حقیقت آینده خود را در بهشت می‌سازند.

آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی، افزود: برگزاری مراسم جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان هویت مذهبی و قومی ندارد بلکه هویتی الهی دارد.

وی ادامه داد: خیران برای رسیدن به اوصاف الهی تلاش می‌کنند و امروز در جشن گلریزان گرد هم آمده‌اند تا به صفت فتاحیت خداوند که گره‌گشایی است تقرب پیدا کنند.

x2

z7

z4

z3

z2

a1

۶ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۶۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.